استاندار خراسان جنوبی:

دفاع مقدس با همه فراز و فرود‌ها به خلق فرهنگ غنی پایداری و رشادت منجر شد

دفاع هشت ساله رزمندگان انقلاب با همه فراز و فرودهایش به خلق فرهنگ غنی پایداری و رشادت منجر شد که آن را از دیگر فرهنگ‌ها و حتی فرهنگ مقاومت و پایداری دیگر کشور‌ها متمایز کرده است.
کد خبر: ۱۴۷۳۵۸۰

دفاع مقدس با همه فراز و فرود‌ها به خلق فرهنگ غنی پایداری و رشادت منجر شد

به گزارش جام جم آنلاین،قناعت در مراسم رژه نیرو‌های مسلح مستقر در استان گفت: دفاع مقدس یادآور دلاوردی‌ها و رشادت‌های رزمندگان نیرو‌های مسلح و مردم غیور کشورمان است.

استاندار با گرامیداشت یاد شهدای والامقام دوران دفاع مقدس، افزود: دفاع هشت ساله رزمندگان ما با همه فراز و فرودهایش به خلق فرهنگی غنی منجر شد که از آن به عنوان فرهنگ پایداری و رشادت نام می‌برند.

وی به دلایل تقدس مقاومت هشت ساله مردم ایران اشاره کرد و گفت: مهمترین شاخصه این جنگ خداباوری بود، ویژگی که تمام حرکات و افعال فرد را متوجه مبدأ هستی می‌کند.

قناعت با بیان اینکه عاشورایی جنگیدن از دیگر دلایل تقدس دفاع هشت ساله مردم ایران است، افزود: دفاع مقدس در ایران نشأت گرفته از فرهنگ عاشورای امام حسین (ع) است.

به گفته وی؛ پیروزی انقلاب اسلامی پایان استعمار در ایران بود و این برای آنها قابل تحمل نبود لذا با توطئه و جنگ قصد ساقط کردن آن را داشتند، بی‌خبر از آنکه این مردم اعتقاد خاصی به حوادث کربلا داشته و دارند.

استاندار در ادامه رهبری فوق‌العاده را از دیگر دلایل تقدس دفاع هشت ساله مردم ایران دانست و گفت: ویژگی دیگر دفاع مقدس نقش بی‌بدیل حضرت امام (ره) بود، رهبری که با گفتار معنوی خود چنان تحول و انقلاب روحی پدید آورد که انسانیت انسان را به گونه‌ای دیگر رقم زد و خالق انسان‌های خود ساخته شد و خود الگوی آنان شد.

قناعت گفت: وحدت، روحیه جوان‌باوری، الگو شدن برای جهانیان، خودباوری و اعتماد به نفس و معنویت نیرو‌های مسلح و رزمندگان دیگر دلایل تقدس هشت ساله مقاومت مردم ایران است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها