پرونده فساد فوتبال در وقت اضافه!

۲۶ مرداد حجت‌الاسلام حمیدی، رئیس دادگستری استان کرمان در گفت‌وگو با سایت قوه‌قضائیه به صورت رسمی اعلام کرد رای پرونده فساد در فوتبال، ۱۵ الی ۲۰ روز دیگر صادر خواهد شد.
کد خبر: ۱۴۷۳۰۲۶
نویسنده سعید اکبری - گروه ورزش
۲۰روز که هیچ،۳۰روز گذشته و همچنان خبری از اعلام رای نیست. حالا سوالات زیادی برای افکار عمومی به وجود آمده است. آیا اطلاعات تازه‌ای به پرونده اضافه شده است؟ آیا متهمان پرونده، اعترافات تازه‌ای کرده‌اند؟ آیا مدیران دخیل در پرونده، جزئیات بیشتری فاش کرده‌اند و آیا اصلا پای باشگاه‌های دیگری هم به پرونده باز شده است؟!
این‌که پرونده فساد در فوتبال سنگین است و پای باشگاه‌ها و مدیران دیگری به پرونده باز شده، موضوع جدیدی نیست. از ابتدای پیگیری این پرونده، ابهاماتی دراین باره مطرح و نام سه باشگاه صنعتی اضافه شد. گفته می‌شد بازرسان ویژه قوه قضاییه در بررسی پرونده‌ها به اسامی تازه‌ای رسیدند. در مرحله بعد رسیدگی به پرونده، نام مدیران دیگری نیز مطرح شد که در دادگاه حاضر شدند، اما اطلاعات تکمیلی در این باره منتشر نشد و گمانه‌زنی‌ها بالا گرفته است.
موضوعی که حالا از فرضیه به جدیت رسیده و احتمالا پای افراد جدیدی به پرونده باز شده و تفتیش و تعقیب به باشگاه‌های دیگر هم کشیده شده است؛ اگرنه، دلیلی نداشت اعلام رای پرونده با چنین تاخیری مواجه شود. در اثبات این مسأله مهم، همین بس که افراد متهم در آن به قید وثیقه آزاد شده و هرکدام می‌گویند: «ما هم منتظر اعلام رای هستیم.» پس می‌توان این طور برداشت کرد که ابعاد مختلف پرونده فساد در مس رفسنجان کشف شده و پای افراد و باشگاه‌های دیگری هم در میان است. از حالا برای اسفندماه امسال، یعنی زمان برگزاری انتخابات فدراسیون فوتبال به جرات می‌توان گفت پرونده فساد در فوتبال، این انتخابات را به شدت تحت تاثیر قرار خواهد داد. دلیل هم واضح و مشخص است. از مدتی قبل رایزنی و لابی برای انتخابات آتی فدراسیون آغاز شد. چهره‌هایی پا پیش گذاشتند. چهره‌هایی که برای تمام اهالی فوتبال آشنا هستند و درباره بعضی از آن‌ها گفته می‌شود چرا همیشه هستند؟ حالا بعضی از افراد درگیر در پرونده فساد در فوتبال به طور قطع، رد صلاحیت خواهند شد.  شاید اوضاع ساختمان فدراسیون فوتبال در خیابان سئول آرام به نظر برسد، اما شک نکنید دریای آنجا توفانی است. مهدی تاج مدتی است به دلیل جراحی نمی‌تواند در دفتر کارش حاضر شود و دوران نقاهت را سپری می‌کند. مهدی محمدنبی، یکی از نواب او نیز در امارات دچار عارضه قلبی شد و معلوم نیست وضعیت او برای آینده به چه شکل خواهد بود. تاج دوباره قصد دارد در انتخابات فدراسیون فوتبال شرکت کند. او هم‌پیمانانی خواهد داشت که نام بعضی‌شان در پرونده فساد در فوتبال مطرح شده است. البته آن‌ها قویا این موضوع را رد کرده و از نقش یک فرد برای قدرت گرفتن در فوتبال گفته‌اند.  بدون شک اعلام رای پرونده فساد در فوتبال می‌تواند ابهامات را رفع کند و به این گمانه‌زنی‌ها پایان دهد. در حال حاضر مسئولان فدراسیون در این باره سکوت مطلق کرده‌اند. همین‌طور مسئولان کمیته اخلاق که اخیرا در این پرونده دخالت پررنگی داشته و حتی میزان محرومیت‌های فوتبالی را اعلام خواهند کرد. فدراسیون خود درگیر این پرونده شده و منتظر است تا ببیند قوه قضاییه چه واکنشی خواهد داشت. خلاصه همه چیزبه هم تنیده وپیچیده شده است. در روز‌های گذشته نیز رسانه‌های رسمی کشور خواهان صدور رای شده‌اند و هیچ بعید نیست همین روزها، اخباری منتشر شود و همه را غافلگیر کند.  
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها