رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری، گردشگری و بافت تاریخی شورای اسلامی شهر گرگان:

ویژه برنامه سالروز ثبت ملی بافت تاریخی گرگان برگزار می شود

رئیس کمیسیون سرمایه گذاری، گردشگری و بافت تاریخی شورای اسلامی شهر گرگان از برگزاری ویژه برنامه های سالروز ثبت بافت تاریخی مرکز استان خبر داد.
رئیس کمیسیون سرمایه گذاری، گردشگری و بافت تاریخی شورای اسلامی شهر گرگان از برگزاری ویژه برنامه های سالروز ثبت بافت تاریخی مرکز استان خبر داد.
کد خبر: ۱۴۷۲۳۲۶
نویسنده شبیر دائمی

به گزارش جام جم آنلاین از گرگان علی اکبر بصیرنیا  اظهار کرد: همزمان با سالروز ثبت ملی بافت تاریخی شهرستان گرگان آیین گرامیداشت این رویداد مهم عصر روز یکشنبه 25 شهریورماه در محل مرکز محله سرچشمه برگزار خواهد شد.

بصیرنیا افزود: در این روز عملیات اجرایی جداره و کف سازی گذر دوم بافت تاریخی آغاز و نیز نمایشگاه عکس از بافت تاریخی برپا خواهد شد.

به گفته وی، دفتر شهرداری ویژه بافت تاریخی شهر گرگان نیز در روز همایش افتتاح خواهد شد.

بصیرنیا خاطرنشان کرد: گرگان دارای اولین بافت تاریخی ثبت شده در کشور است که تاریخ ثبت آن به تاریخ 24 شهریور 1310 بر می گردد.

وی تصریح کرد: ثبت ملی میراث تاریخی شهرها به معنای شناخت و حفظ ارزش‌های تاریخی، فرهنگی و معماری آنها است و این اقدام می‌تواند کمک کند تا میراث فرهنگی و تاریخی یک شهر، در مقابل تغییرات نامطلوب و ساختارهای جدید، حفظ شده و به نسل‌های آینده منتقل شود.

به گفته بصیرنیا، بافت تاریخی گرگان با 162 هکتار وسعت، اولین بافت تاریخی ثبت شده در کشور و دارای معماری و بافتی کاملا منحصربه فرد است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها