در نشست خبری مشترک با نخست‌وزیر عراق؛

پزشکیان: نیازمند اجرای توافقات امنیتی بین ایران و عراق هستیم

رئیس جمهور گفت: نیازمند اجرای تفاهم‌نامه‌های همکاری امنیتی میان دو کشور هستیم تا با تروریست‌ها و دشمنان مقابله کنیم، همان‌ها که در گذشته ثبات و امنیت منطقه را هدف قرار دادند.
کد خبر: ۱۴۷۲۳۰۳

به گزارش جام جم آنلاین، مسعود پزشکیان در نشست خبری مشترک با «محمدشیاع السودانی» نخست‌وزیر عراق، گفت: دیدارهای بسیار خوبی با نخست وزیر و رئیس‌جمهور محترم عراق داشتیم.

وی افزود: فرصت بسیار خوبی بود که در اولین سفر خارجی خود به عنوان رئیس‌جمهور اسلامی ایران به کشور دوست و برادر عراق سفر کنم.
 
رئیس جمهور اعلام کرد: ۱۴ تفاهم‌نامه‌ همکاری بین ایران و عراق به امضا رسید که نقطه آغاز راه گسترش همکاری بین ایران و عراق به شمار می‌رود.
 
پزشکیان با بیان اینکه درباره شرایط ژئوپلتیک دو کشور گفت‌وگو کردیم، گفت: دو کشور نقطه اتصال اروپا و آسیا هستند. دو طرف درباره تشکیل کمیته‌ای از کارشناسان در این زمینه گفت‌وگو کردند و برنامه‌های راهبردی و بلندمدت که سبب همکاری بیشتر بین دو کشور خواهد شد.
 
وی تاکید کرد: نیازمند اجرای تفاهم‌نامه‌های همکاری امنیتی میان دو کشور هستیم تا با تروریست‌ها و دشمنان مقابله کنیم، همان‌ها که در گذشته ثبات و امنیت منطقه را هدف قرار دادند.
 
رئیس‌جمهور با بیان اینکه همکاری‌ها برای مقابله با تروریسم داعش و مقابله با قاچاق افزایش می‌یابد، گفت: نقاط ضعف توافق‌نامه‌های قبل شناسایی و بر ضرورت رفع عیوب آن تاکید شد.
به تفاهمات پایبند هستیم و آنها را تا اجرایی شدن دنبال می‌کنیم
 
پزشکیان تاکید کرد: اگر باهم و در کنار هم باشیم، مانع از افتادن در درون آتش خواهیم شد؛ ما به دنبال عراقی مستقل، دارای حاکمیت و امن هستیم. بر وجود صمیمیت، فضای دوستی و برادری و همچنین شکوفایی در این کشور تأکید داریم.
 
وی با بیان اینکه اگر با هم و در کنار هم باشیم می‌توانیم گام‌های بزرگی برداریم، اظهار کرد: این سفر فرصت بزرگی به شمار می‌رود تا دیدگاه‌های خود را به اشتراک بگذاریم و گام‌های آتی را در چارچوب توافقات و تفاهم‌های امضا شده برداریم. کمیته‌های اختصاصی درباره اجرایی شدن این تفاهمنامه و توافقنامه‌ها تشکیل خواهد شد.
 
رئیس‌جمهور تاکید کرد: به تفاهمات پایبند خواهیم بود و در ایران آنها را به شدت دنبال می‌کنیم تا اجرایی شود. نباید مشکلی در این زمینه وجود داشته باشد. در این زمینه با برادرم آقای سودانی در تماس خواهم بود.
 
پزشکیان همچنین به تحولات منطقه پرداخت و با بیان اینکه تحولات منطقه، چهره واقعی رژیم صهیونیستی قاتل که مرتکب نسل‌کشی می‌شود و دولت‌های حامی این رژیم که مدعی حقوق بشر هستند را روشن کرده است، گفت: جنایت‌های رژیم صهیونیستی در نوار غزه، دروغین بودن بکشورهای غربی و سازمان‌های بین‌المللی در ارتباط با حقوق بشر را نمایان می‌کند.
 
وی خاطرنشان کرد: این رژیم علیه زنان و کودکان و افراد سالخورده جنایت می‌کند و مدارس و مکاتب و بیمارستان‌ها را با بمب‌های آمریکایی و اروپایی مورد اصابت قرار می‌دهد.
 
رئیس‌جمهور با بیان اینکه رژیم صهیونیستی هریک از فلسطینی‌ها که به دنبال دفاع از خود باشد را تروریست می‌نامد، افزود: این ادبیات جدیدی است که کسانی که در مقام دفاع از خود باشند را تروریست قلمداد می‌کنند.
 
پزشکیان گفت: ما با وحدت و یکپارچگی می‌توانیم گام برداریم و از خدا می‌خواهیم به ما توفیق وحدت و یکپارچگی بدهد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها