وزیر خارجه ایرلند در رایزنی با همتای ایرانی:

به صراحت اعلام کردم که اتحادیه اروپا آماده تعامل با ایران است

وزیر خارجه ایرلند امروز پس از رایزنی با «عباس عراقچی» گفت: به صراحت اعلام کردم که اتحادیه اروپا آماده تعامل با ایران است.
وزیر خارجه ایرلند امروز پس از رایزنی با «عباس عراقچی» گفت: به صراحت اعلام کردم که اتحادیه اروپا آماده تعامل با ایران است.
کد خبر: ۱۴۷۱۲۹۱

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از وبگاه دولت ایرلند، وزرای خارجه ایرلند و ایران امروز دوشنبه درباره آخرین اوضاع منطقه رایزنی کردند.

در بیانیه صادره که در وبگاه دولت ایرلند قرار گرفته، در این خصوص آمده است: «مایکل مارتین» (Micheál Martin) وزیر امور خارجه ایرلند امروز گفت که در رایزنی تلفنی با عباس عراقچی وزیر امور خارجه ایران، بر اهمیت خویشتن‌داری همه طرف‌ها در این مقطع زمانی (انتقام شهادت اسماعیل هنیه از رژیم صهیونیستی) تاکید کردم.

وزیر امور خارجه ایرلند ادامه داد: من به مسئولیت ایران در این زمینه اشاره کردم. از ایران خواستم از نفوذ خود به طور مثبت استفاده کند. همچنین، نیاز فوری به برقراری آتش بس در غزه و در سراسر منطقه را مجددا یادآوری کردم.

«مایکل مارتین» افزود: من بر لزوم اجتناب از چرخه خشونت در جنگ منطقه‌ای تاکید کردم؛ چرا که دستیابی به صلح را حتی دشوارتر می‌کند. من به صراحت اعلام کردم که اتحادیه اروپا آماده تعامل با ایران است. ما همچنین درباره جنگ روسیه علیه اوکراین صحبت کردیم و من از ایران خواستم حمایت نظامی خود از روسیه را متوقف کند!

ادعای برخی از کشور‌ها در ارتباط با «حمایت نظامی تهران از روسیه» در حالی مطرح می‌شود که تهران بار‌ها تصریح کرده است که مدعیان این رویداد شواهد و مدارک خود را ارائه دهند.

در همین ارتباط، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران پیشتر در واکنش به بخشی از بیانیه نشست سران ناتو در واشنگتن، گفته بود: جمهوری اسلامی ایران ادعای مندرج در بیانیه پایانی اجلاس سران ناتو در واشنگتن، مبنی بر کمک نظامی ایران به روسیه در جنگ اوکراین را کاملاً بی‌پایه و اساس و دارای اهداف سیاسی دانسته و آن را مردود می‌داند.

وی افزوده بود: متأسفانه آنچه در اوکراین شاهد آن هستیم، نتیجه سیاست‌ها و اقدامات تحریک‌آمیز ناتو با محوریت آمریکا بوده و همچنان نیز استمرار دارد. همان گونه که بار‌ها نیز اعلام کرده‌ایم، هرگونه تلاش برای مرتبط ساختن جنگ اوکراین به همکاری‌های دوجانبه جمهوری اسلامی ایران و روسیه، اقدامی صرفاً با انگیزه‌های مغرضانه سیاسی و با هدف مشروع جلوه دادن دخالت‌ها و استمرار کمک‌های تسلیحاتی غرب به اوکراین صورت می‌گیرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها