سفیر ایران در مقر سازمان ملل در ژنو:

بیش از هر زمان، نیازمند عزم جهانی برای حذف کامل تسلیحات هسته‌ای هستیم

سفیر ایران در مقر سازمان ملل و دیگر سازمان‌های بین‌المللی در ژنو در پیامی تاکید کرد: بیش از هر زمان دیگری نیازمند عزمی جهانی برای حذف کامل تسلیحات هسته‌ای هستیم.
کد خبر: ۱۴۷۰۹۲۰

به گزارش جام جم آنلاین، علی بحرینی سفیر و نماینده تام‌الاختیار ایران در مقر سازمان ملل و دیگر سازمان‌های بین‌المللی در ژنو، در پیامی که به مناسبت روز جهانی منع آزمایش‌های هسته‌ای در حساب شخصی خود در فضای مجازی به اشتراک گذاشت، عنوان داشت: روز جهانی منع آزمایش‌های هسته‌ای، فرصتی است برای یادآوری پیامدهای ویرانگر این آزمایش‌ها برای حیات بشری.

وی در همین زمینه افزود: هر انفجار هسته‌ای گامی رو به عقب در مسیر دستیابی به جهان عاری از تسلیحات هسته‌ای است.

بحرینی یادآور شد: امروز، بیش از هر زمان دیگری نیازمند عزمی جهانی برای حذف کامل تسلیحات هسته‌ ای هستیم.

۲۹ آگوست به عنوان روز جهانی مبارزه با آزمایش‌های هسته‌ای تعیین شده است. تعیین این روز در ۲ دسامبر ۲۰۰۹ در شصت و چهارمین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد با قطعنامه ۶۴/۳۵ که به اتفاق آرا به تصویب رسید، مقرر گشت.

این قطعنامه خواستار افزایش آگاهی «درباره اثرات انفجارهای آزمایشی سلاح هسته‌ای یا هر انفجار هسته‌ای دیگر و لزوم توقف آنها به عنوان یکی از ابزارهای دستیابی به هدف جهانی عاری از سلاح هسته‌ ای» است.

پس از تعیین روز جهانی مبارزه با آزمایش‌های هسته‌ای، در ماه مه ۲۰۱۰، همه کشورهای عضو معاهده منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای متعهد شدند که «به صلح و امنیت جهانی بدون سلاح‌های هسته‌ای دست یابند».

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها