اذعان رسانه‌های غربی به شکست آمریکا مقابل یمن

یمنی‌ها در ماه‌های گذشته یکی از بازوان پرقدرت و فعال محور مقاومت در مقابل رژیم‌صهیونیستی بود‌ه‌اند و در حمایت از مردم مظلوم غزه، علاوه بر هدف‌ قراردادن محموله‌های صهیونیستی در دریای‌سرخ و تنگه باب‌المندب، بارها از طریق موشک و پهپاد به سرزمین‌های اشغالی و به‌ویژه بندر ایلات حمله کرده‌اند.
کد خبر: ۱۴۷۰۵۶۶
 
در این مدت، آمریکا و انگلیس بارها تلاش کرده‌اند از طریق حمله به یمن، این کشور را از حمایت غزه منصرف کنند، اما این حملات در عزم ملت مقاوم یمن تاثیری نداشته و همچنان حملات انصارا... به اهداف صهیونیستی ادامه دارد که این مسأله تاثیر بزرگی بر اقتصاد اسرائیل داشته است.  اکنون پس از گذشت ماه‌ها، رسانه‌های غربی در گزارش‌هایی به بی‌تاثیری حملات آمریکا و انگلیس علیه یمن اعتراف می‌کنند. 

روزنامه انگلیسی تلگراف در گزارشی با اشاره به حمله سهمگین به یک کشتی یونانی در دریای سرخ، نوشت که ائتلاف آمریکایی ــ انگلیسی توان مقابله با این حملات را ندارد. روزنامه تلگراف نوشت که ائتلاف آمریکا برای مقابله با عملیات‌های ارتش یمن نه‌تنها موفق نبوده، بلکه این عملیات‌ها شدت یافته است. در این گزارش آمده است: عملیات‌های یمنی‌ها در تعداد و تنوع شکل تصاعدی به خود گرفته است؛ ازجمله عملیات‌هایی که با پهپادها، موشک‌های کروز و بالستیک انجام می‌گیرد و همچنین عملیات کنترل کشتی‌ها نیز وجود دارد. تلگراف افزود:نقش و حضور آمریکا وانگلیس درمنطقه کاهش یافته است. این روزنامه تاکید کرد که ائتلاف آمریکایی موسوم به «نگهبانان سعادت» دیگر حضور و بروزی در دریای سرخ ندارد و تنها کشتی‌های آسپیدس (عنوان مأموریت اتحادیه اروپا برای حفاظت از کشتی‌های باری در دریای سرخ) حضور دارند که آنها نیز با مشکل پشتیبانی مواجه هستند. به نوشته این روزنامه، مقامات سعودی بارها به آمریکایی‌ها گفته بودند که حملات هوایی برای جلوگیری از عملیات‌های حوثی‌ها بی‌فایده است و به شلیک دود شباهت دارد. تلگراف افزود: این سخن سعودی‌ها اکنون به اثبات رسیده است.
   
شکست راهبردی در دریای سرخ
تارنمای نشریه آمریکایی «نشنال اینترست» هم در تحلیلی با اشاره به شکست راهبردی دولت بایدن در محدودکردن عملیات‌های نظامی نیروهای یمنی علیه کشتی‌های اسرائیلی، استقرار و تخصیص حجم گسترده‌ای از توان نظامی و نیروی دریایی ارتش آمریکا در این منطقه را زیر سؤال برد.در گزارش نشنال اینترست آمده است: امروزه، آمریکا با چالش چگونگی ارائه پاسخ متناسب به اقدامات انصارا... یمن دردریای سرخ وخلیج عدن مواجه است. این درحالی‌است که محاصره موشکی و پهپادی حوثی‌ها بر تنگه باب‌المندب اکنون در نهمین ماه خود قرار داشته و نیروی دریایی آمریکا به‌تازگی چهارمین گروه ناو نظامی خود یعنی یواس‌اس آبراهام لینکلن را با (ادعای) محافظت از کشتیرانی بین‌المللی به منطقه اعزام کرده است. این تحلیل افزود: تاکنون رویکرد دولت جو بایدن، ‌رئیس‌جمهور آمریکا، این بوده که به نیروی دریایی این کشور دستور دهد بدون رسیدگی به علل اصلی بحران تنها به کشتی‌های جنگی آمریکا اجازه دهند حملات موشکی و پهپادی یمنی‌ها را مستقیما رهگیری کنند. واکنش دولت آمریکا به بحران در دریای سرخ به‌دلیل محدودکردن منابع استراتژیک کمیاب در این منطقه و صرف مهمات غیرقابل‌جایگزین در برابر تهدیدات سطح سوم در این منطقه، متناسب با منافع ایالات‌متحده نبوده است.نشنال اینترست در بخشی از این مقاله با اشاره به حضور دو گروه ناو هواپیمابر یواس‌اس جرالد فورد و یواس‌اس دوایت آیزنهاور از مدت‌ها پیش در منطقه و اعزام کشتی‌های تئودور روزولت CSG و آبراهام لینکلن CSG به‌منظور پشتیبانی و افزایش توان آمریکا برای مقابله با نیروهای انصارا... یمن ‌نوشت: واشنگتن سطح اهمیت باب‌المندب را به سطحی معادل فضای اروپا ــ آتلانتیک، خاورمیانه و هند و اقیانوسیه ــ سه منطقه‌ای که پنتاگون قصد دارد حضور شبانه‌روزی ناوهای حامل را در آنها حفظ کند ارتقا داده است.بنابر این مقاله، آمریکا تصمیم گرفته به‌جای رسیدگی به علل اصلی مشکل، یک‌میلیارد دلار مهمات کمیاب را برای سرنگونی موشک‌ها و پهپادهای حوثی‌ها (انصارا... یمن) هزینه کند. درواقع، کاخ‌سفید و وزارت دفاع آمریکا با این رویکرد یک «ایستگاه عدن» جدید و بالفعل ایجاد کردند که باید دائم توسط نیروی دریایی آمریکایی سرویس‌دهی شود.این تحلیل با زیر سؤال بردن رویکرد آمریکا در قبال دریای سرخ تخصیص نیمه‌دائمی یک‌سوم از نیروی ناوهای متحرک آمریکایی در منطقه را زیر‌سؤال برده و تاکید کرد: تخصیص تسلیحاتی که نیروی دریایی آمریکا برای بازدارندگی و پیروزی در جنگ علیه چین به آن نیاز دارد در دریای سرخ، غیرقابل‌توجیه و ناهمسو با منافع راهبردی آمریکاست.

ناکارآمدی بسیج نظامی آمریکا
محمد ناصر العاطفی، وزیر دفاع یمن با تاکید بر این‌که بسیج نظامی آمریکا در منطقه برای دفاع از رژیم صیهونیستی  اهمیتی ندارد و بی‌تاثیر است، گفت: بانک اهداف اسرائیلی با دقت و تامل انتخاب شده است.به گزارش المسیره، العاطفی تاکید کرد که نیروهای مسلح این کشور در بالاترین سطح از آمادگی برای وارد کردن ضرباتی دردناک به عمق رژیم اشغالگر قرار دارند.او تاکید کرد: یگان‌های موشکی، پهپادی و دریایی یمن از توان لازم برای اجرای دقیق و کوبنده عملیات برخوردار هستند.جنبش انصارا... یمن نیز پیش‌تر در بیانیه‌ای با تبریک پاسخ حزب‌ا... لبنان به ترور فواد شکر، فرمانده جهادی ارشد این جنبش تاکید کرد که پاسخ نیروهای مسلح یمن به تجاوزرژیم صهیونیستی به شهر الحدیده نیز درراه است.دفتر سیاسی انصارا...یمن در ادامه اضافه کرد: دستان و بازوان دلاوران مقاومت اسلامی لبنان را می‌فشاریم و از همه گزینه‌ها و عملیات‌ها برای پاسخ به دشمن صهیونیستی حمایت می‌کن
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها