رئیس مؤسسه تحقیقات فنی و مهندسی سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی

چالش عمده صنعت کشاورزی استفاده بی‌رویه از بذر، کود و انرژی است

رئیس مؤسسه تحقیقات فنی و مهندسی سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی مشکل و چالش عمده کنونی صنعت کشاورزی را استفاده بی‌رویه از بذر ، کود و انرژی عنوان کرد.
کد خبر: ۱۴۶۹۷۱۸
نویسنده بهروز فروغی

 جام جم آنلاین آذربایجان شرقی: حسین دهقانی در حاشیه بازید از گروه صنعتی تراکتورسازی ایران، افزود: این چالش به خصوص در مورد انرژی قابل لمس است.

وی با بیان اینکه ظرفیت‌های بالقوه‌ای در گروه صنعتی تراکتورسازی وجود دارد که با استفاده از این ظرفیت ها، بخش کشاورزی به سمت مکانیزه شدن و کاهش مصرف نهاده ها می رود، افزود: در صورت استفاده و بهره‌مندی از این ظرفیت ها، می‌توان کشاورزی ایران را به سمت استانداردهای جهانی سوق داد.

دهقانی، تأثیر تراکتورسازی در حوزه‌های اقتصادی و زیست‌محیطی بخش کشاورزی را نیز غیر قابل انگار اعلام کرد و از مدیران تراکتورسازی خواست تا با تمرکز در تنوع‌بخشی تولیدات به خصوص در بحث ادوات کشاورزی، کشاورزی ایران را به سمت کشاورزی مدرن و مکانیزه سوق دهند.

IFrameوی ضمن یادآوری وجود تفاهم‌نامه بین دو مجموعه تأکید کرد: تحقیقات فنی و مهندسی سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی تلاش دارد تا با هم‌افزایی تراکتورسازی رونق و توسعه کشاورزی پایدار را ممکن سازد.

این مقام مسئول در بخش کشاورزی کشور اذعان کرد: توانمندی‌ها، خلاقیت، نوآوری، طراحی‌ها و توان مهندسی موجود در تراکتورسازی مورد غفلت واقع شده است و باید از این قابلیت‌ها به نحو مطلوب در راستای توسعه ایرانی آباد استفاده شود.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها