هوای خوش بهارستان در اطراف کابینه

پنجمین و ششمین جلسه بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت چهاردهم، روز گذشته در دو نوبت صبح و عصر در صحن مجلس شورای اسلامی به ریاست محمدباقر قالیباف وبا حضور ۱۹۹نفرازنمایندگان برگزار‌شد.
کد خبر: ۱۴۶۹۶۴۰
 
نمایندگان، دیروز برنامه‌های غلامرضا نوری وزیر پیشنهادی جهادکشاورزی،امین‌حسین رحیمی وزیر پیشنهادی دادگستری، عزیز نصیرزاده وزیر پیشنهادی دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، فرزانه صادق مالواجرد وزیر پیشنهادی راه‌وشهرسازی و سیدمحمد اتابک وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت را مورد بحث و بررسی قرار دادند.فضای کلی حاکم بر مجلس در بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی مذکور، در مجموع مثبت بود.
​​​​​​​سمیه رفیعی، سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس، در قرائت گزارش این کمیسیون درباره وزیر پیشنهادی جهادکشاورزی، برنامه‌های نوری‌قزلجه را متکی به دانش‌بنیان‌کردن بخش کشاورزی، عمل به برنامه هفتم توسعه در حوزه کشاورزی، زمان‌بندی برنامه‌های اجرایی، تمرکز برنامه‌های وزیر پیشنهادی به امنیت غذایی، توجه به توسعه روستایی و عشایری، اصلاح ساختار تشکیلاتی وزارت جهادکشاورزی و انطباق برنامه‌های ارائه‌شده با اسناد بالادستی عنوان کرده است. 
علی آذری، سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی در قرائت گزارش این کمیسیون درباره امین‌حسین رحیمی گفت: تقویت حمایت‌های حقوقی و قضایی، حمایت حقوقی و قضایی از کودکان، حمایت از بزه‌دیدگان اجتماعی، حمایت از حقوق شهروندی، حمایت حقوقی و قضایی از ایرانیان خارج از کشور، تقویت زیرساخت‌های حقوقی اقتصاد دانش‌بنیان در رابطه با مالکیت فکری، تدوین و اصلاح قوانین و مقررات در حوزه اقتصاد دانش‌بنیان و فرهنگ‌سازی و ظرفیت‌سازی در زمینه حقوق مالکیت فکری ازجمله شاخص‌هایی است که در برنامه وزیر پیشنهادی دادگستری وجود دارد.
ابراهیم رضایی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نیز درباره نصیرزاده اظهار کرد: آقای نصیرزاده در شرح توضیحات و تعهدات خویش در چهار سال پیش‌رو، حرکت در راستای تدابیر و منویات فرماندهی معظم کل قوا و تحقق اهداف و سیاست‌های کلی نظام جمهوری اسلامی، رویکرد جهادی و تحولی، به‌طور مستقیم در قدرت‌سازی و پیشرفت انقلاب اسلامی و به‌طور غیرمستقیم با پشتیبانی کارآمد و موثر از نیروهای مسلح و جبهه مقاومت را مورد تأکید قرار داده است. 
فاطمه مقصودی، سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس نیز با تایید صلاحیت درباره فرزانه صادق‌مالواجرد گفت: خانم صادق از بدنه وزارت راه‌وشهرسازی است. وی همه مراحل مدیریتی از پایین‌ترین تا بالاترین سطوح را بدون استفاده از رانت و پله‌پله طی کرده و بر این اساس هیچ مانعی برای موفقیت وی در بخش‌های مختلف مدیریتی وجود نداشته است.
کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی هم با صلاحیت و برنامه‌های وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت موافقت کرد. زهرا سعیدی مبارکه، سخنگوی این کمیسیون با اشاره به تعهدات اتابک اظهار کرد: تشریح اهمیت بخش صنعت، معدن و تجارت، تبیین وضع موجود این بخش‌ها، بیان شاخص‌های بین‌المللی شاخص‌های کلان و شاخص‌های بخش صنعت معدن، چالش‌های بخش صنعت، معدن و تجارت، خط‌مشی و سیاست‌های کلی وزارت صنعت، معدن، ماموریت‌های این وزارتخانه، اهداف کلی، کمی و کیفی وزارتخانه و راهبردهای توسعه بخش صنعت، معدن و برنامه‌های اجرایی در راستای راهبردهای تعیین‌شده ازجمله این تعهدات است.
گفتنی است، مجلس شورای اسلامی تاکنون صلاحیت و برنامه‌های علیرضا کاظمی وزیر پیشنهادی آموزش‌وپرورش، ستار هاشمی وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات، حجت‌الاسلام سیداسماعیل خطیب وزیر پیشنهادی اطلاعات، عبدالناصر همتی وزیر پیشنهادی اقتصاد و امور دارایی، سیدعباس عراقچی وزیر پیشنهادی امور خارجه، محمدرضا ظفرقندی وزیر پیشنهادی بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و احمد میدری وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی را مورد بررسی قرار داده بود. 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها