«جام‌جم» دلالی قبر در بهشت زهرا(س) را بررسی می‌کند

تجارت خانه آخرت

معاون شهردار تهران خبر داد

تحویل زمین ۴۲ هکتاری برای آرامستان‌های جدید پایتخت

معاون مالی شهرداری تهران از از تحویل زمین ۴۲ هکتاری برای آرامستان‌های جدید پایتخت و رفع بلاتکلیفی ۲۳ پروژه بزرگ مقیاس خبر داد.
کد خبر: ۱۴۶۹۵۹۴
نویسنده گروه جامعه

لطف الله فروزنده در نشست خبری خود با بیان اینکه بدهی‌های شهرداری تهران ۱۷۰ هزار میلیارد تومان بود که این عدد به ۱۰۸ همت رسیده است، گفت: از سال ۹۰ این وام‌ها اخذ شده بود و در این دوره مدیریت شهری سعی کردیم با تعامل بخشی از بدهی‌های بانک‌ها را پرداخت کرده تا بتوانیم با تصفیه بخشی از بدهی‌هایمان دوباره برای اجرای پروژه‌های شهری تسهیلات بانکی بگیریم.

وی با بیان اینکه متوسط رشد بودجه مصوب در دوره مدیریتی جدید ۵۳ درصد بود که بیش از ۱۹ درصد رشد داشته است، گفت:، ولی در مدیریت شهری قبلی متوسط رشد بودجه ۱۵ درصد بوده که نه تنها با نرخ تورم رشد نداشته؛ بلکه بیش از ۵۰ درصد از نرخ تورم عقب مانده است و این در حالیست که متوسط رشد عملکرد در آمدی ۷۲ درصدی در دوره جدید و ۲۰ درصد مجموع دو دوره قبل نشان از رشد سه برابری آن دارد.

معاون شهردار تهران درباره تأمین منابع مالی با بیان اینکه با اخذ تسهیلات استفاده از برات کارت و اوراق مشارکت و همچنین بودجه غیرنقد توانستیم تأمین منابع مالی انجام دهیم، در مورد مطالبات از دولت و دستگاه‌های دولتی، گفت: مبلغ ۷.۴ همت مطالبه قطعی شده از دولت و دستگاه‌هاست.

وی از انعقاد ۳۲۹ مورد توافقنامه با دستگاه‌ها و سازمان‌های مختلف برای پیشبرد پروژه‌های عمرانی و برنامه‌های شهرداری خبر داد و گفت: به عنوان مثال با ارتش و وزارت ورزش بعد از ۱۵ سال برای رفع معارضین بزرگراه شوشتری به توافق رسیدیم و یا با ارتش و وزارت آموزش و پرورش برای ساخت شاخه غربی بزرگراه یادگار امام بعد از ۱۲ سال به جمع‌بندی رسیدیم و یا با سازمان اوقاف برای تحویل ۴۲ هکتار زمین به سازمان بهشت زهرا (س) برای طرح توسعه آرامستان جدید در جنوب شرق پایتخت توافقنامه امضاء کردیم.

فروزنده گفت: با وجود رشد ۵ برابری اعتبارات سه ساله و افزایش نرخ تورم سهم اعتبارات هزینه‌ای از کل بودجه از از ۴۸ با ۳۷ درصد کاهش یافته است. وی از انعقاد ۳۲۹ مورد توافق نامه مالی و اقتصادی در شهرداری تهران خبر داد و بیان داشت: تحویل ۴۲ هکتار زمین به بهشت زهرا برای توسعه آرامستان‌های جدید جنوب شرق تهران از جمله توافقات است.

به گفته وی حل و فصل مشکلات و رفع بلاتکلیفی ۲۳ پروژه بزرگ مقیاس بخش خصوصی به ارزش ۷۵ همت در این دوره مدیریت شهری انجام شده است و پروژه‌هایی همچون شهربازی هزار یک شهر نیز تعیین تکلیف شده است؛ به‌گونه‌ای که بخشی از زمین به شهرداری تهران بازگشته و قرار شده است در بخش دیگری از زمین در مدت مشخصی شهربازی ساخته شود.

معاون مالی شهرداری تهران با بیان اینکه برای پروژه‌های اولویت‌دار پرداخت منابع مالی داشتیم، اظهارکرد: به سازمان بوستان‌ها، سازمان نوسازی، معاونت فنی و عمرانی، شرکت مترو و اتوبوسرانی بیشترین پرداخت‌ها را بابت اجرای پروژه‌هایشان داشته‌ایم.

وی با اشاره به راه‌اندازی خزانه واحد نیز با بیان اینکه از سال ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲، ۲۳۰ همت به خزانه واحد واریز شده است که این امر موجب افزایش شفافیت و انضباط مالی شده است، افزود: این در حالی است که بلافاصله بعد از واریز، این پول‌ها به معاونت‌ها برگردانده می‌شود و این مهم تنها در راستای شفاف‌سازی حوزه مالی و درآمدهاست.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها