در روزهای تاسوعا و عاشورا انجام شد؛

نظارت دامپزشکی بر ذبح بیش از ۱۰۰۰ رأس دام در خوزستان

در شهرستان اندیمشک؛

19 تن ذرت دامی فاسد و غیر قابل مصرف دامی معدوم شد

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان اندیمشک از کشف و معدوم سازی 19 تن ذرت خام دامی غیر قابل مصرف در سطح شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۱۴۶۸۸۹۸

جام جم آنلاین - خوزستان، منوچهر شیخی ظهر امروز (چهارشنبه 24 مرداد) در تشریح این خبر گفت: طی بازدیدهای دوره ای کارشناسان واحد نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذائی دامپزشکی شهرستان از کارخانه های ذرت خشک کنی در سطح شهرستان بیش از 19 تن ذرت خام دامی فاقد شرایط بهداشتی کشف و ضبط شد.

 

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان اندیمشک در ادامه بیان کرد: این مقدار ذرت دامی کشف شده فاقد شرایط بهداشتی مناسب از جمله سوختگی بیش از حد و قارچ زدگی بود و قابلیت مصرف در خوراک دام و طیور را نداشته پس از نظریه کارشناسان این اداره و با دستور دادستان شهرستان اندیمشک بصورت بهداشتی معدوم شد .

 

وی همچنین گفت: یکی از مواردی که در مواد اولیه خوراک دام و طیور دارای اهمیت می باشد عدم وجود سم آفلاتوکسین حاصل از آلودگی قارچی آسپرژیلوس است که این مهم باعث ایجاد باقیمانده سم در خوراک و سایر فرآورده های آلوده به کپک می شود که مصرف آن در جیره غذایی دام ها مخاطرات زیان آوری برای مصرف کننده نهایی در پی دارد.

 

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان اندیمشک در پایان افزود: نهاده‌های دامی و مواد غذایی مورد استفاده در تغذیه دام و طیور باید دارای کیفیت مناسب و فاقد هرگونه آلودگی میکروبی و قارچی بوده و تحت نظارت بهداشتی دامپزشکی تهیه گردد تا در سلامت دام و محصولات دامی و همچنین روند رشد و پرورش دام و طیور اختلالی ایجاد نگردد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها