سرپرست خدمات بازرگانی دولتی استان اردبیل گفت:

میزان خرید گندم در استان اردبیل به ۹۱ هزار تن رسید

مدیرکل تعاون روستایی استان اردبیل اعلام کرد:

خریداری ۳۴۲هزار تن محصول از گندمکاران استان اردبیل

میزان خرید محصول از گندم‌کاران در استان اردبیل که از ۱۵ خرداد ماه شروع شده، به ۳۴۲ هزار تن رسیده است.
کد خبر: ۱۴۶۸۸۸۰

خریداری ۳۴۲هزار تن محصول از گندمکاران استان اردبیل

به گزارش جام جم آنلاین،ابوالفضل دشتبانی با اشاره به افزایش ۴۴ درصدی میزان خرید گندم در استان اردبیل نسبت به سال زراعی گذشته افزود: در سال جاری تا کنون ۶۲ هزار و ۸۰۰ تن گندم بیشتر از سال گذشته از کشاورزان استان اردبیل خریداری شده است.
وی با پیش بینی خرید بیش از ۴۰۰ هزار تن گندم مازاد بر نیاز از کشاورزان استان اردبیل به نرخ تضمینی تا پایان فصل خرید بیان کرد: عملیات برداشت محصول گندم در شهرستان‌های مرکزی و شمالی استان اردبیل پایان یافته و روند برداشت در شهرستان‌های نیر، سرعین، کوثر و خلخال در مراحل پایانی قرار دارد.
امسال برای خرید تضمینی گندم در استان اردبیل به نرخ ۱۷۵ هزار ریال ۴۸ مرکز خرید شامل مراکز خرید ملکی، سیلوهای‌های بخش خصوصی و مباشران خرید دایر شده است و محدودیتی در خرید گندم در این مراکز وجود ندارد.
استان اردبیل در زمان ترسالی در تولید گندم جزو سه استان برتر کشور بوده است ولی به علت خشکسالی این جایگاه به رتبه هشتم و نهم کشوری تنزل پیدا کرده است.
امسال محصول گندم در ۲۹۰ هزار هکتار از اراضی دیم و آبی استان اردبیل کشت شده و محصول گندم با ۴۷ درصد سطح زیر کشت، بیشترین سهم اراضی کشت محصولات کشاورزی در استان اردبیل را دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها