معدوم سازی بیش از ۱۴۰کیلو‌گرم گوشت تاریخ گذشته در یکی از رستوران‌ های کرمانشاه

کارشناس مسئول بهداشت محیط مرکز بهداشت استان کرمانشاه از معدوم سازی بیش از ۱۴۰کیلوگرم گوشت تاریخ مصرف گذشته در یکی از رستوران های شهر کرمانشاه خبر داد.
کد خبر: ۱۴۶۸۸۵۹

جام جم آنلاین؛کیوان عبدی  با بیان اینکه از ابتدا امسال،حدود ۲۶مورد از مشاغل مرتبط با محصولات پروتئینی پلمپ شده است و نسبت به مدت مشابه سال گذشته این آمار روند افزایشی داشته گفت: به تازگی بیش از ۱۴۰کیلوگرم گوشت تاریخ مصرف گذشته در یکی از رستوران های شهر معدوم سازی شد.

وی در ادامه عنوان کرد:نسبت به مدت مشابه سال گذشته معدوم سازی محصولات پروتئینی بیشتر شده که از این۲۶مورد پلمپ شده ۶موردمربوط به اغذیه فروشی ها،۴مورد کبابی ها،۲مورد فروش مرغ،۵ مورد در فست فودی‌ها،۷مورد غذاهای آماده، یک مورد رستوران و یک مورد کارگاه آماده سازی غذاهای آماده است.

این مسئول علت فساد گوشت و مرغ هارا خروج مداوم این محصولات از انجماد عنوان کرد و گفت:معمولا بخاطر بسته بندی بزرگ این محصولات که بیش از حد مصرف و فروش است ،باعث میشود این محصولات به طور مداوم از انجماد خارج شوند و با تغییر رنگ همراه شوند و فاسد شوند.

عبدی از تشکیل بیش از ۱۲۰پرونده قضایی از ابتدا سال خبر داد و گفت:از ابتدای امسال حدود ۱۲۰ پرونده قضایی تحویل مراجعه قضایی داده شده که شامل تمام اصناف تهیه، توزیع و فروش مواد غذایی،ارایشی و بهداشتی بوده است.

این مسئول در مورد برخورد با متخلفین این چنین گفت:مواردی که نقص بحرانی دارند و مستقیما بر سلامت افراد تاثیر گذارند،چنانچه بین ۲۴تا۴۸ساعت رفع نقص نکند از ادامه فعالیت جلوگیری و پلمپ میشوند . مواردی هستند که غیر بحرانی هستند که بر اساس نظریه کارشناسان از ۱ تا۶۰ روز به آنها برای رفع نقص فرصت داده میشود و بعد از پلمپ پرونده به مراجع قضایی ارجاع داده میشود.

 

کارشناس مسئول بهداشت محیط مرکز بهداشت استان کرمانشاه در پایان با بیان اینکه همشهریان باید از مراکز معتبر خرید‌کنند،گفت: شهروندان حتما از واحد های مجاز ورسمی خرید کنند و از کشتارهای غیر مجاز و‌دستفروشان به هیچ عنوان خرید نکنند و چنانچه مشکلات بهداشتی،معابر عمومی، پسماند آب و…مشاهده کردند باسامانه رایگان و۲۴ساعته ۱۹۰تماس بگیرند و شکایات خود را عنوان کنند.

گفتگو از نگار عزتی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها