مالیات ۷۱ درصد مشاغل و کسبه خراسان جنوبی، صفر

مالیات ۷۱ درصد مشاغل و کسبه خراسان جنوبی برای عملکرد سال گذشته صفر شد.
کد خبر: ۱۴۶۸۵۱۸

 مالیات ۷۱ درصد مشاغل و کسبه خراسان جنوبی، صفر

به گزارش جام جم آنلاین،مدیرکل امور مالیاتی خراسان جنوبی گفت: ۷۲ درصد فرم‌های مالیات مقطوع تبصره ماده ۱۰۰ قانون مالیات‌های مستقیم و ۶۵ درصد اظهارنامه‌های اظهارشده از سوی مشاغل و کسبه استان برای عملکرد سال ۱۴۰۲ مبلغ مالیات صفر بوده است که در مجموع این دو بخش تبصره و اظهارنامه، ۷۱ درصد آن مالیات صفر اظهار شده است.
علی کریمدادی افزود: به طور میانگین نیز مالیات ابراز شده سالانه عملکرد ۱۴۰۲، ۹ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان است که فقط ۱۰ درصد مشاغل و کسبه استان مالیات بیش از این میزان داشته و در اقساط بلندمدت پیش بینی شده در قانون برای متقاضیان قابل پرداخت باشد.
وی گفت: از ابتدای، مشاغل و کسبه شناسایی شده که برای ایجاد فضای عدالت مالیاتی و کمک به سالم سازی و شفاف سازی فضای اقتصادی کشور زیر چتر نظام مالیاتی کشور قرار گرفته اند، در خراسان جنوبی به ۸۵ هزار و ۲۴۶ نفر رسیده که نسبت به سال قبل ۶۴ درصد افزایش داشته است.
مدیرکل امور مالیاتی خراسان جنوبی افزود: از این تعداد، متقاضیان استفاده از مزایای مالیات مقطوع مذکور نسبت به سال گذشته ۸۳ درصد رشد و تعداد ارائه دهندگان اظهارنامه مالیاتی ۷ هزار و ۹۷۷ نفر هستند که نسبت به سال گذشته ۲۰ درصد کاهش داشته است.
علی کریمدادی افزود: این نشان از افزایش تمایل چشم گیر کسب و کار‌های استان به این تسهیلات و مشوق‌های پیش بینی شده در قانون و همکاری و تعامل دوسویه بین نظام مالیاتی و فعالان اقتصادی این بخش است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها