تنش آبی دائم در ۸۶ روستای استان زنجان
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان:

تنش آبی دائم در ۸۶ روستای استان زنجان

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای زنجان

کاهش بیش از ۵ درصدی میزان بارندگی‌ها در زنجان

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای زنجان گفت:‌ میزان بارش‌ها در این استان از ابتدای امسال تاکنون نسبت به دوره آماری بلند مدت ۵.۴۴ درصد و نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱.۸۸ درصد کاهش یافته است.
کد خبر: ۱۴۶۸۳۰۰

به گزارش جام جم آنلاین زنجان باقری گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۲۹۱ میلیمتر بارندگی در استان داشتیم که این میزان در مدت مشابه سال قبل ۳۰۰ میلیمتر بود. وی، آورد «سد تهم» زنجان را سال قبل ۱۵.۵ میلیون مترمکب ذکر کرد و افزود:‌ این سد با حجم مخزن ۸۴ میلیون مترمکعب امسال ۸.۵ میلیون مترمکعب آورد داشت و هم اکنون ۲۱ درصد حجم سد پرشده است.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای زنجان ادامه داد: به دلیل آورد کم این سد، برداشت از آن طی چهار سال اخیر انقباضی شده است. باقری حجم سد گلابر را ۱۱۶ میلیون مترمکعب اعلام کرد و افزود: این سد سال قبل ۶ میلیون مترمکعب و امسال سه میلیون مترمکعب آورد دارد و هم اکنون ۴۱ درصد آن پر شده است. وی ادامه داد: سد کینه ورس سال قبل ۴.۷ میلیون مترمکعب و امسال چهار میلیون مترمکعب با حجم مخزن ۱۶ میلیون مترمکعب آورد داشته است و هم اکنون آب پشت سد چهار میلیون مترمکعب است.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای زنجان همچنین حجم سد تالوار را ۵۰۰ میلیون مترمکعب اعلام کرد و گفت:‌ این سد سال قبل ۴۴ میلیون مترمکعب و امسال ۱۵ میلیون مترمکعب آورد داشته است. باقری ادامه داد:‌ هم اکنون سد تالوار با ۱۰۵ میلیون مترمکعب آب، ۲۱ درصد پرشدگی دارد. وی با عنوان اینکه مشکلی در تأمین آب استان نخواهیم داشت، افزود: تکیه بر آب های زیرزمینی زنگ خطری است که باید هر چه سریعتر با ساخت و تکمیل سدهای نیمه تمام از فشار بر آبهای زیرزمینی کاست.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها