هاآرتص: نتانیاهو «اسرائیل» را به فاجعه‌ می‌کشاند

روزنامه صهیونیستی هاآرتص نوشت: نتانیاهو مسئول تشدید تنش کنونی و تهدیداتی که «اسرائیل» در سطح منطقه با آن مواجه است، می باشد.
کد خبر: ۱۴۶۷۹۷۹
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از رای الیوم، این روزنامه صهیونیستی با انتشار سرمقاله‌ای با عنوان «نتانیاهو «اسرائیل» را به فاجعه‌ای دیگر می‌کشاند»، خاطرنشان کرد: «اسرائیل» از حمله ۷ اکتبر گذشته در آستانه یک جنگ منطقه‌ای علیه ایران و متحدانش است. در چند روز گذشته به دلیل تهدید‌های ایران مبنی بر «پاسخ سخت» به هدف قرار دادن فواد شکر در بیروت و اسماعیل هنیه در تهران، نگرانی‌ها در داخل «اسرائیل» نیز افزایش یافته است.
 
در ادامه مقاله روزنامه صهیونیستی هاآرتص آمده است: «از آنجا که ارتش اسرائیل به‌تن‌هایی نمی‌تواند پابه‌پای کمربند آتش ایران حرکت کند، تلاش می‌کند به ائتلافی به رهبری ایالات متحده تکیه کند که علی رغم انتقاد شدید دولت جو بایدن رییس جمهور آمریکا از سیاست‌های نتانیاهو، حضور نیرو‌های نظامی خود را در منطقه تقویت کرده است.»
 
این روزنامه، نتانیاهو را مسئول تشدید تنش کنونی و تهدیداتی که «اسرائیل» در سطح منطقه با آن مواجه است، دانست و خاطرنشان کرد که پس از حدود ۱۰ ماه جنگ در غزه، نتانیاهو نتوانست به پیروزی کاملی که وعده داده بود دست یابد، اما به عنوان نسخه جایگزین شکست کابینه‌اش ممکن است «اسرائیل» را وارد جنگ علیه ایران کند.
 
هاآرتص معتقد است «اقدامات نمایشی نتانیاهو با کمک سرویس‌های امنیتی خود - ترور فؤاد شکر رهبر حزب‌الله و اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس – شاید روحیه اسرائیلی‌ها را افزایش دهد، اما در عین حال، این عملیات به نتانیاهو اثبات کرد که چنین اقداماتی نمی‌تواند سپاه پاسداران را تضعیف کند. این روزنامه با یادآورشدن اقدامات پیشین نخست وزیر «اسرائیل» و موافقت با انجام عملیات نظامی در خاک ایران از جمله ترور دانشمند ایرانی محسن فخری‌زاده و حمله به فرماندهان پهپاد در کرمانشاه، خاطر نشان کرد که «تهران با خویشتن‌داری در قبال این اقدامات، از بحران در «اسرائیل» بهره برداری کرد که آثار حضورش در جنگ غزه و تنش با حزب‌الله در شمال، نمایان است».
 
این روزنامه در پایان سرمقاله خود تنها راه‌حل را خروج «اسرائیل» از فاجعه‌ای که نتانیاهو در حال ایجاد آن است، دانست و پیشنهاد کرد که نخست وزیر این رژیم به جای فرو بردن «اسرائیل» در فاجعه جدید و ادامه درگیری - که ممکن است از کنترل خارج شود و دامنه‌اش بسیار گسترش یابد – با اتخاذ موضع عاقلانه و توجه به پیشنهاد دولت بایدن، راه‌های دیپلماتیک برای آتش‌بس در غزه را در پیش بگیرد و بدین شیوه در قدرت باقی بماند.»
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها