رئیس سازمان برنامه و بودجه هرمزگان: خبرنگاران در مطالبه گری ما را یاری کنند

رئیس سازمان برنامه و بودجه هرمزگان گفت: خبرنگاران و فعالان رسانه استان در زمینه مطالبه گری نیاز‌های اصلی استان، ما را یاری کنند.
رئیس سازمان برنامه و بودجه هرمزگان گفت: خبرنگاران و فعالان رسانه استان در زمینه مطالبه گری نیاز‌های اصلی استان، ما را یاری کنند.
کد خبر: ۱۴۶۷۹۶۳

هرمزگان-جام جم انلاین-رئیس سازمان برنامه و بودجه هرمزگان گفت: خبرنگاران و فعالان رسانه استان در زمینه مطالبه گری نیاز‌های اصلی استان، ما را یاری کنند.

ابراهیم شاکری زاده در نشست خبری بزرگداشت روز خبرنگار افزود: یکی از نیاز‌های ضروری استان، رفع مشکل تامین پایدار آب آشامیدنی مناطق مختلف استان است که یکی از راه‌های آن، اجرای طرح‌های شیرین سازی آب دریا است.


وی گفت: اکنون سه خط لوله برای انتقال آب شیرین شده دریا به فلات مرکزی کشور و استان‌های همجوار درنظر گرفته شده است که باید با مطالبه گری به دنبال تامین سهم مناسبی از آن برای استان بود.


شاکری زاده افزود: خرید آب به نرخ آزاد نیاز به بودجه زیادی دارد که در توان استان نیست.


وی گفت: باید با تلاش رسانه‌ها و مطالبه گری صد میلیون متر مکعب آب مورد نیاز سالانه استان از محل مسئولیت‌های اجتماعی شرکت‌های صنعتی بهره‌مند از طرح‌های آبرسانی تامین شود.


رئیس سازمان برنامه و بودجه هرمزگان همچنین به دو هزا ر و ۵۰۰ طرح نیمه تمام در استان اشاره کرد و افزود: برای تکمیل این طرح‌ها در بخش‌های مختلف، زیربنایی، بهداشت و درمان، ورزشی و اقتصادی، به ۳۰ هزار میلیارد تومان بودجه نیاز است درحالی که بودجه سالانه استان برای این طرح‌ها فقط سه هزار میلیارد تومان است.


شاکری زاده گفت: برای تکمیل این طرح‌ها باید از منابع بانکی مانند تسهیلات ۴۰۰ میلیارد تومانی بانک ملی که برای طرح فاضلاب بندرعباس پرداخت شد، استفاده کرد.


وی افزود: طرح مهم دیگری که رسانه‌ها می‌توانند مطالبه آن را دنبال کنند، انتقال گاز از میدان گازی کیش برای پالایشگاه گاز سرخون است.


رئیس سازمان برنامه و بودجه هرمزگان گفت: مقرر شد گاز این میدان به صورت دریایی به عسلویه منتقل شود.


شاکری زاده افزود: درصورت انتقال گاز این میدان بصورت زمینی؛ می‌توان به پالایشگاه سرخون نیز انتقال داد و لازم است رسانه‌ها در این زمینه نیز مطالبه گری کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها