نیجر، اوکراین را به حمایت از گروه‌های تروریستی متهم و روابط دیپلماتیک اش را قطع کرد

نیجر، اوکراین را به حمایت از «گروه‌های تروریستی» متهم و روابط دیپلماتیک خود را به این کشور اروپایی قطع کرد.
کد خبر: ۱۴۶۷۹۱۲

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری فرانسه، احمدو عبدالرحمان سخنگوی دولت نیجر سه‌شنبه شب گفت که کشورش از شورای امنیت سازمان ملل درخواست خواهد کرد تا درباره «تهاجم» اوکراین تشکیل جلسه بدهد.
 
کشورش مالی نیز هفته جاری روابط دیپلماتیک خود را با اوکراین قطع کرد. مالی و نیجر پس از بر سر کار آمدن رهبران نظامی توافقنامه‌های دفاعی با فرانسه را قطع و به همکاری با گروه شبه‌نظامی «واگنر» روسیه روی آوردند.
 
حملات اخیر نیروهای شبه‌نظامی و جدایی‌طلب در مالی اخیر باعث تحمیل تلفات گسترده‌ای به نظامیان نیجر و واگنر در این کشور شد. مالی، اوکراین را به حمایت از این شبه‌نظامیان متهم کرده است.
 
سخنگوی دولت نیجر گفت: دولت جمهوری نیجر در همبستگی کامل با دولت و مردم مالی تصمیم گرفته است روابط دیپلماتیک خود را با اوکراین قطع کند.
 
عبدالله مایگا سخنگوی دولت مالی یکشنبه پس از «آندری یوسف» سخنگوی آژانس اطلاعات نظامی اوکراین GUR از قطع روابط دیپلماتیک با کی‌یف خبر داد.
 
یوسف بدون ارائه جزئیات گفته بود: شورشیان [مالی] تمام اطلاعات نظامی را دریافت کردند.
 
وزارت خارجه اوکراین دوشنبه گفت که این کشور «بدون هیچ قید و شرطی به قواین بین‌الملل پایبند است و قاطعانه اتهامات دولت انتقالی مالی را رد می‌کند.»
جدایی‌طلبان طوارق در مالی گفتند که اخیرا در درگیری با نظامیان مالی ۸۴ عضو واگنر و ۴۷ سرباز ارتش مالی را کشتند. ارتش مالی اذعان کرد که در این درگیری‌ها متحمل تلفات گسترده‌ای شده است اما آمار تلفات را منتشر نکرد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها