لازمه تحقق دولت وفاق ملی تفوق منافع ملی بر مصالح جناحی است
مدیر دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران در گفتگو با جام جم آنلاین:

لازمه تحقق دولت وفاق ملی تفوق منافع ملی بر مصالح جناحی است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در گفتگو با جام جم آنلاین:

وزیر خارجه باید تهدیدات را به فرصت‌ها تبدیل کند

ابوالفضل ظهره وند نماینده تهران درباره ویژگی‌های وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران به خبرنگار جام جم آنلاین گفت: انتخاب کسی که تصدی مسئولیت سیاست خارجی جمهوری اسلامی را به عهده می‌گیرد از آن جهت اهمیت دارد که ما اکنون در شرایط بسیار حساسی و فوق العاده‌ای قرار داریم و از این رو فردی باید به سمت وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران انتخاب شود که از تجربه لازم در حوزه سیاست خارجی  و  از کارنامه‌ای روشن و قابل دفاع برخوردار باشد.
ابوالفضل ظهره وند نماینده تهران درباره ویژگی‌های وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران به خبرنگار جام جم آنلاین گفت: انتخاب کسی که تصدی مسئولیت سیاست خارجی جمهوری اسلامی را به عهده می‌گیرد از آن جهت اهمیت دارد که ما اکنون در شرایط بسیار حساسی و فوق العاده‌ای قرار داریم و از این رو فردی باید به سمت وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران انتخاب شود که از تجربه لازم در حوزه سیاست خارجی و از کارنامه‌ای روشن و قابل دفاع برخوردار باشد.
کد خبر: ۱۴۶۷۵۲۸

وی ادامه داد: وزیر خارجه باید آرمان‌های انقلاب را بخوبی درک و هضم کند و بتواند برای آن هم راهبرد پیشنهاد بدهد و هم وزارت خارجه را در راستای تحقق این آرمان‌ها راهبری کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با اشاره به جایگاه جمهوری اسلامی در عرصه بین المللی خاطرنشان کرد: به هر حال در شرایط کنونی ایران پیشران است به عنوان کشوری که ایدئولوژی مشخص را مطرح می‌کند و بنابراین کسی باید تصدی این وزارتخانه را به عهده بگیرد که ایمان و اعتقاد به این ایدئولوژی داشته باشد و همچنین باید نسبت به کارآمدی این مکتب و ایدئولوژی باور داشته باشد و این شرط مهمی برای رای اعتماد دادن به وزیر پیشنهادی امور خارجه است. 

ظهره وند اضافه کرد: این نقطه، نقطه وفاق ملی است. سیاست خارجی چشم نظام به تهدیدات و فرصت‌های بیرونی است و از این رو بایستی نگاه فرصتی بر نگاه تهدیدی غلبه داشته باشد. یعنی فرصت‌ها اگر محقق شود تهدیدات مهار خواهند شد و وزیر خارجه توانمند می‌تواند نسبت به تهدیداتی که قرار است علیه فرصت‌های ما شکل بگیرد برآورد درستی داشته باشد و آن‌ها را خنثی کند. 

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی خاطرنشان کرد: این‌ها نیازمند این است که وزیر پیشنهادی از دارای کارنامه‌ای باشد که اثبات کند این مولفه‌ها را در مدیریت خودش بر دستگاه سیاست خارجی اجرایی و عملیاتی کند. ضمن اینکه وزیر خارجه که تصدی این وزارتخانه را به عهده می‌گیرد قطعا باید ساختار و سیستم را بشناسد و با نیرو‌ها و پرسنل وزارت خارجه آشنایی داشته باشد تا آن‌ها را نسبت به برنامه‌های خود متقاعد کند و سیاست‌های خود را اجرا و عملیاتی کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها