استفاده از ظرفیت هم‌افزایی ملی برای پیشرفت کشور
عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد

استفاده از ظرفیت هم‌افزایی ملی برای پیشرفت کشور

ترسیم نقشه راه دولت چهاردهم

بیانات رهبر انقلاب در مراسم تنفید رئیس جمهور چراغ راه روشنی برای فعالیت دولت چهاردهم است.
بیانات رهبر انقلاب در مراسم تنفید رئیس جمهور چراغ راه روشنی برای فعالیت دولت چهاردهم است.
کد خبر: ۱۴۶۶۵۰۷
نویسنده علاالدین بروجردی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی

مراسم امروز با تدبیر رهبر معظم انقلاب به بهترین شکل ممکن برگزار شد و با توجه به اهمیت رویداد امروز و همچنین آغاز به کار رئیس جمهور رهنمود‌های مهمی از سوی ایشان مطرح شد که این توصیه‌های شفاف و روشن به دکتر پزشکیان و دولت جدید نقشه راه ارزشمندی بود که برای دوره چهار ساله رئیس جمهور ترسیم شد.


اشاره به توانمندی‌ها و استعداد‌های درونی در کشور از سوی رهبر انقلاب زمینه مناسبی را برای رئیس جمهور فراهم کرد تا از همه ظرفیت‌های ملی حداکثر استفاده را بکند. این رهنمود از آن جهت اهمیت پیدا می‌کند که ما در تحریم قرار داریم و اتکار به توانمندی‌های داخلی می‌تواند سد محکمی در برابر فشار‌های ظالمانه غرب باشد.


موضوع بعدی تاکید بر اولویت بندی اقدامات دولت چهاردهم بود و با توجه به اینکه ما در حوزه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی نیازمند کار و تلاش مجدانه هستیم، اما با تصریح رهبر انقلاب نسبت به اولویت دادن به حوزه اقتصاد تکلیف دولت چهاردهم برای اقدامات پیش رو در عرصه مدیریت اجرایی کشور مشخص شد.


طبعا این کار و تلاش نیازمند داشتن روحیه خستگی ناپذیر و جهادی است و اگر صرفا به کار‌های معمول اداری بسنده کنیم اتفاق خاصی برای رفع مشکلات موجود کشور رخ نخواهد داد؛ بنابراین شایسته است که با توجه به عقب ماندگی‌های ما در عرصه‌های مختلف و همچنین نامگذاری امسال به عنوان سال جهش تولید هم رئیس جمهور و هم دولت چهاردهم متوجه ضرورت ایجاد یک تحول در همه عرصه‌های مدیریتی کشور باشند.


نکته دیگر موضوع تعامل قوا است. طبعا در این عرصه قوای مجریه و مقننه باید با هم هماهنگی بیشتری داشته باشند. بدیهی است که اولین مرحله این همکاری مربوط به بخش معرفی وزیران پیشنهادی رئیس جمهور برای تشکیل دولت چهاردهم و همچنین رای اعتماد به وزیران بعد از بررسی‌هایی است که از سوی نمایندگان مجلس صورت می‌گیرد. تردیدی نیست که تعامل قوا عاملی برای آرامش کشور خواهد بود و البته این موضوع بدان معنا نیست که مجلس به وظیفه خود عمل نکند. در همین زمینه رهبری در دیداری که اخیرا با نمایندگان داشتند شاخصه‌ها و ویژگی‌هایی را برای معرفی کابینه مطرح کردند که همین معیار محکم می‌تواند زمینه برای عمل به وظیفه نمایندگان و رئیس جمهور باشد.


در بیانات رهبر انقلاب توجه به عرصه سیاست خارجی هم جزو توصیه‌های مهم ایشان بود. طبعا دولت چهاردهم هم باید در این حوزه با نصب العین قراردادن توصیه‌های رهبر انقلاب در زمینه ارتباط با همسایگان و کشور‌های دوست و همراه و همچنین اهمیت به موضوع مقاومت و دفاع از مردم غزه باعث ارتقای جایگاه نظام جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌های منطقه‌ای و بین المللی باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها