ارزش کل تولیدات آبزیان چهارمحال و بختیاری ۲۰ همت است

کد خبر: ۱۴۶۷۳۳۰
نویسنده ابوالفضل شمسی

 

ارزش کل تولیدات آبزیان چهارمحال و بختیاری ۲۰ همت است

به گزارش جام جم آنلاین چهارمحال و بختیاری، حسین برزگر رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری ۱۳ مردادماه در اولین رویداد آموزشی و استارت‌آپی طرح توسعه زنجیره ارزش راهبردی ماهیان سردآبی با تاکید بر اینکه بالغ بر ۶۰ درصد غذای ماهی کشور در این استان تولید می‌شود، خاطرنشان کرد: ارزش کل تولیدات آبزیان چهارمحال و بختیاری ۲۰ همت است، بخش گسترده‌ای در این حوزه در حال فعالیت هستند.

 

برزگر با اشاره به اینکه تکمیل زنجیره ارزش محصولات تولیدی حائز اهمیت است، اظهار کرد: ۱۰ درصد ارزش تولیدات بخش کشاورزی استان در حوزه آبزیان است. 

 

رئیس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری افزود: ارزش تولیدات بخش کشاورزی این استان ۴۵ هزار میلیارد تومان است که از این عدد ۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد آن به تولیدات آبزی‌پروی اختصاص دارد.

 

ارزش کل تولیدات آبزیان چهارمحال و بختیاری ۲۰ همت است

 

وی با بیان اینکه ۴۷۰ مزرعه پرورش ماهی مجاز در چهارمحال و بختیاری وجود دارد، توضیح داد: ١۴ درصد از تولیدات آبزیان کشور در این استان تولید می‌شود. 

 

رئیس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه آمار تولید آبزیان در این استان در چند سال گذشته بین ۲۲ تا ۲۳ هزارتن متوقف شده بود، عنوان کرد: اما خوشبختانه در سال‌ گذشته با ساختارهای قبلی و تنها با پیدا کردن بازارهای جدید، تولید آبزیان استان ۱۰ هزارتن افزایش پیدا کرد. 

 

وی تاکید کرد: درخواست می‌شود انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان ماهیان سردابی در اتاق بازرگانی استان چهارمحال و بختیاری تشکیل شود، همچنین برای صادرات این محصول نیازمند یک آزمایشگاه مرجع هستیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها