مرکز تکثیر میگوی تعاونی مروارید شکیل قشم به عنوان بزرگترین مرکز تکثیر این آبزی در استان در روستای گمبرون قشم، دومین روز از هفته دولت با حضور مهدی دوستی استاندار هرمزگان افتتاح شد
مرکز تکثیر میگوی تعاونی مروارید شکیل قشم به عنوان بزرگترین مرکز تکثیر این آبزی در استان در روستای گمبرون قشم، دومین روز از هفته دولت با حضور مهدی دوستی استاندار هرمزگان افتتاح شد
کد خبر: ۱۳۷۷۷۲۵

 


هرمزگان-جام جم انلاین- مرکز تکثیر میگوی تعاونی مروارید شکیل قشم به عنوان بزرگترین مرکز تکثیر این آبزی در استان در روستای گمبرون قشم، دومین روز از هفته دولت با حضور مهدی دوستی استاندار هرمزگان افتتاح شد.

 

مرکز تکثیر میگوی گامبرون دارای ۶ سالن تولید بچه میگو به تعداد ۱۲۰ حوضچه است و امکانات ضدعفونی آب با ۱۰ تانکر ۱۰۰ مترمکعبی، سه استخر قرنطینه، ۱۶ استخر بروداستوک، ۱۲ استخر تخم ریزی و هچینگ، ۱۲۰ تانک تولید لارو، سالن غذای زنده با ۱۲ تانک تولید انبوه دارد.

 

مهدی دوستی استاندار هرمزگان در آیین بهره‌برداری از این مرکز تکثیر میگو با اشاره به ظرفیت‌های شیلاتی استان هرمزگان گفت: با هدف فعال‌سازی ظرفیت‌های آبزی‌پروری استان کارهای بزرگی برنامه‌ریزی و در حال اجرا است که می‌تواند تحولی شگرف در حوزه اشتغال و افزایش درآمدهای پایدار استان به همراه داشته باشد.

 

وی با اشاره به سفر آیت‌الله رئیسی به هرمزگان، افزود: اعتبارات خوبی برای توسعه زیرساخت‌های آبزی پروری به خصوص در حوزه برق‌رسانی به مزارع پرورش میگو به استان تخصیص داده شده است که با تکمیل شبکه برق‌رسانی به این مزارع، شاهد تحولی عظیم در حوزه تولید آبزیان خواهیم بود.

 

دوستی با تاکید بر لزوم سرمایه‌گذاری در تکمیل زنجیره تولید پرورش میگوی استان، عنوان‌کرد: علاقه‌مند شدن و ورود پیدا کردن بومیان و صیادان به پرورش آبزیان به حفظ ذخایر دریایی کمک می‌کند و توسعه و آبادانی سواحل را به همراه دارد.

 

وی خاطرنشان کرد: بحث زیست در مزارع پرورش میگو نیز مسئله‌ مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد چرا که تعداد شاغلان ما در حوزه آبزی پروری در حال افزایش بوده و لازم است در حوزه رفاه آن‌ها نیز اقداماتی در مزارع و مراکز آبزی‌پروری انجام شود

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها