همزمان با برگزاری مراسم تشییع شهید هنیه درقطر مردم کشورهای مختلف یاد او را گرامی داشتند

بزرگداشت مقاومت

مراسم تشییع پیکر شهید اسماعیل هنیه، رئیس‌دفتر سیاسی جنبش مقاومت فلسطین‌(حماس)دیروز با حضور گسترده مردم و هیات‌های رسمی درمسجد دوحه با انجام مراسم اقامه نماز بر پیکر وی برگزار شد.
کد خبر: ۱۴۶۷۲۵۹
 
بر‌اساس گزارش‌ها از اوایل صبح دیروز با وجود گرمای شدید دوحه، هزاران نفر ازفلسطینی‌ها وملیت‌های عربی واسلامی مقیم دوحه به همراه قطری‌هابرای وداع با پیکر اسماعیل هنیه وشرکت درنمازوتشییع پیکر وی واردمسجد«محمد‌بن عبدالوهاب» شدند.نماز میت برپیکراسماعیل‌هنیه،رئیس‌دفترسیاسی حماس ومحافظ وی پس ازاقامه نمازجمعه‌درمسجدمحمد‌بن ‌عبدالوهاب دوحه باحضور «تمیم‌بن‌حمد‌آل‌ثانی» امیر قطر و پدرش «حمدبن‌خلیفه» امیر قبلی قطر و شماری ازرهبران حماس وشخصیت‌های سیاسی کشورهای منطقه برگزاروسپس برای تشییع ودفن درمقبره امام‌الموسس درلوسیل(ازشهرهای قطر) انتقال یافت.علاوه برهیات حماس، جبریل‌الرجوب و محمودالعالول ازسران جنبش فلسطینی فتح وزیاد‌النخاله، دبیرکل جنبش جهاداسلامی فلسطین نیزدراین مراسم حضور داشتند.هیات‌های رسمی ازکشور‌های مختلف درمراسم دیروزحضورداشتندومحمدرضا‌عارف معاون اول رئیس‌جمهور کشورمان هم در رأس هیاتی دراین مراسم شرکت داشت. پس از مراسم اقامه نماز، پیکر شهید هنیه با حضور پر تعداد تشییع‌کنندگان به سوی آرامگاه منتقل شد.
   
نماز میت غیابی در کشورهای مختلف
همزمان با برگزاری نماز بر پیکر اسماعیل هنیه دردوحه، نمازمیت غایب درنقاط مختلف جهان برای اسماعیل هنیه اقامه شد. بر اساس گزارش‌ها هزاران‌نفر از مردم ترکیه دیروز در نقاط مختلف این کشور برای اسماعیل هنیه نماز میت غیابی اقامه کردند.  رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه، در پی شهادت اسماعیل هنیه یک روزعزای عمومی دراین کشور اعلام کر‌د. همچنین رسانه‌های یمن از اقامه نماز برای روح شهید اسماعیل هنیه در نقاط مختلف این کشور خبر دادند. خبرگزاری فلسطین پست نیز از برگزاری نماز برای روح شهید اسماعیل هنیه توسط هزاران اندونزیایی خبر داد و افزود که هزاران‌نفر از مردم اندونزی با حضور در مسجد جاکارتا پایتخت این کشور برای روح شهید اسماعیل هنیه نماز اقامه کردند. رسانه‌های فلسطینی نیز از اقامه نماز توسط فلسطینی‌ها برای روح شهید اسماعیل هنیه در نقاط مختلف فلسطین ازجمله غزه، کرانه باختری و قدس همزمان با برگزاری نماز جمعه خبر دادند. شرکت‌کنندگان در پایان اقامه نماز، با برگزاری راهپیمایی ترور شهید اسماعیل هنیه توسط رژیم‌صهیونیستی را محکوم کردند و خواستار پاسخ‌ دادن جهان اسلام به این جنایت شدند. پیشتر جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس) با صدور بیانیه‌ای، اقشار ملت آزاده فلسطین و امت‌های عربی و اسلامی را به مشارکت گسترده در اقامه نماز غایب برای روح شهید اسماعیل هنیه در روز جمعه پس از برگزاری نماز جمعه در همه مساجد به نشانه وفاداری به این فرمانده مقاومت و خون شهدای مقاومت فراخوانده بود. حماس همچنین برگزاری راهپیمایی باشکوه توسط نمازگزاران با هدف ابراز خشم از جنایت بزدلانه صهیونیست‌ها در ترور اسماعیل هنیه و نیز محکومیت ادامه جنگ نسل‌کشی در باریکه غزه و دفاع از قدس و مسجد الاقصی را خواستار شده بود.

تظاهرات در یمن در بزرگداشت شهید هنیه
منابع خبری ازتظاهرات گسترده دراستان‌های مختلف یمن درحمایت ازفلسطین ومحکومیت ترور هنیه خبر دادند. براساس گزارش‌ها استان‌های صعده، ریمه، مارب، عمران، اب و تعز از جمله مناطقی بودند که شاهد برگزاری تظاهرات گسترده بودند و شرکت‌کنندگان در تظاهرات شعار «وفاداری به خون شهدا، با غزه تا پیروزی» سر دادند.وبگاه المسیره گزارش داد که این تظاهرات در بیش از ۵۰ منطقه دریمن برگزارشده است.طبق گزارش المیادین، در بیانیه راهپیمایی‌های صعده آمده است: ما به ملت‌های فلسطین، لبنان و مقاومت آن شهادت رهبران مقاومت اسماعیل هنیه و فوادشکررا تسلیت می‌گوییم. جنایت ترور این‌ دو رهبر با مجوز آمریکا انجام شده است.این ترورها هرگز دشمن را از سرنوشت حتمی که زوال و نابودی است رهایی نمی‌بخشد. در این بیانیه آمده است: مقاومت امروز به‌رغم این ترورها سرسخت‌تر و قوی‌تر است و رهبران آن همیشه آماده شهادت هستند و ایثار آنها تاثیر بزرگی خواهد داشت. این ترورها به‌دلیل شکست دشمن در مقابل مقاومت غزه و تلاش دشمن برای بازپس‌گیری هیبت خود بعد از حملات جبهه‌های پشتیبانی از غزه است. در ادامه این بیانیه تاکید شده است: زمان سکوت در برابر جنایت‌های دشمن به‌سر آمده و زمان مقاومت و پاسخ به این تجاوزات و ترورها رسیده است. ما از نیروهای مسلح و جبهه‌های مقاومت برای پاسخ به دشمن حمایت می‌کنیم.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها