به مهدی لقب جدید دادند، حالا همه از او آقای گلی می‌خواهند

بمب‌افکن ایرانی!

در روزهای نبود مارتینز و تورام، مهدی طارمی در اینتر امپراتوری خود را پایه‌گذاری می‌کند. فقط به آمار او درسه بازی دوستانه تیمش نگاه کنید؛۳بازی، ۵گل و دو پاس گل.مهدی طارمی کم‌کم به ماشین گلزنی اینزاگی و نراتزوری تبدیل می‌شود.
کد خبر: ۱۴۶۶۵۷۹
نویسنده سعید اکبری - گروه ورزش
 
هواداران ایرانی آن‌قدر ذوق دارند که بعد از دبل مهدی برابر لاس‌پالماس دربازی روز شنبه، در کامنت‌های متعدد در صفحه رسمی باشگاه اینتر نوشتند: «باید آقای گل سریAشوی!» خیلی‌هاازدرخشش مهدی ذوق‌زده هستند الا خودش. مهدی طارمی خلق‌وخویی آرام دارد وهرچیزی درچهره‌اش دیده می‌شود،جز هیجان وذوق‌زدگی. اواین روزها هرچقدر درزمین حریص است،درخارج از زمین آرام و بی‌صداست. رفتاری که باعث تمجید اینزاگی هم شده است.سرمربی اینترکه از عملکردمهدی طارمی راضی است، از سبک تمرینی او خوشش آمده. مهدی در تمرینات تمام وجود خود را می‌گذارد و این موضوع باعث شده حتی تصمیم‌گیری درباره خط حمله اینتر برای سرمربی نراتزوری سخت باشد. اینزاگی حتی در تلاش است در صورتی که به مهدی در پست نوک بازی نرسد، در کناره‌ها از این بازیکن استفاده کند. مهدی توانایی بازی درجناح راست و چپ را هم دارد و این موضوع دست سرمربی اینتر را باز گذاشته است.  نکته قابل توجه، تلاش و تمرکز مهدی برای پیشرفت است. او روز اولی که به اینتر ملحق شد گفت اینجا باید بهترین باشید، در حد اینتر. در عمل طارمی تلاش کرده به بالاترین سطح برسد و از آنچه بود، بهتر شود. او به خوبی استراحت و رژیم غذایی را رعایت می‌کند و تا اینجا بهترین بازیکن اینتر در پیش فصل بوده است. مهدی در تست‌ها نیز عالی عمل کرده و اینزاگی کاملا از او راضی است.  نکته اینجاست که مهدی در زمان مناسبی به اینتر ملحق شد، در سالی که مقدماتی جام‌جهانی در فیفادی‌ها برگزار می‌شود و خبری از تورنمنت‌های ملی نیست. مثلا سال گذشته حضور در جام ملت‌ها باعث شد لژیونرها نزدیک به ۳۰ روز از تمرینات باشگاهی خود دور باشند که این موضوع جایگاه آنها را کمی در خطر انداخت. 
   
پنالتی‌زن اول؟ 
مهدی در بازی دوستانه برابر لاس‌پالماس یک پنالتی گرفت و خودش پشت ضربه ایستاد و آن را تبدیل به گل کرد. خیلی‌ها تصور کردند او قرار است پنالتی زن اول تیمش باشد. فصل گذشته اینتر پنالتی‌زن ثابت نداشت و از مارتینز گرفته تا سانچز و چالهان اوغلو پنالتی می‌زدند. البته مارتینز بیشتر پنالتی می‌زد. به همین دلیل هنوز مشخص نیست مهدی پنالتی‌ها را بزند. او در پورتو پنالتی‌زن اول تیمش بود و عملکرد خوبی هم داشت ولی در اینتر بازیکنی چون مارتینز هم جایگاه قوی‌تری دارد و هم تجربه‌ای بیشتر. به همین دلیل احتمال دارد او بیشتر پنالتی‌های فصل را بزند. 

۱- تمجید توتو اسپورت 
نشریه توتو اسپورت هم عاقبت نتوانست به سادگی از درخشش مهدی بگذرد و برای او چنین تیتری نوشت: «بمب‌افکن ایرانی با ۵ گل در تابستان: طارمی فوق‌العاده، دو گل دیگر زد و اینزاگی لذت برد». توتو ذوق بیشتری هم به خرج داد و نام طارمی را intaremi (این‌طارمی، استعاره از به هدف نشستن ضربات بازیکن ایرانی) نوشت. 

۲- گاتزتا: طارمی و گل رفیق هستند!
روزنامه گاتزتا ایتالیا هم دیروز در گزارشی مفصل درباره اینتر، به تمجید ویژه از مهدی طارمی پرداخت و نوشت: «کارنامه مهدی طارمی را مرور کنید: او و گل (گل زدن) مثل دو دوست هستند که با هم به صرف یک شام می‌پردازند، سرشار از خنده، گفت‌وگو و لذت، و در نهایت با هم هستند.» این نشریه مهدی را بازیکن اصلی اینتر خواند و نوشت یکسال طول کشید تورام خودش را با اینتر سازگار کند ولی طارمی نیامده با تیم سازگار شده و خوش می‌درخشد. 

۳- رقابت نزدیک
ایتالیایی‌ها طارمی رارقیبی جدی برای مهاجمان اینترمی‌دانند و به دلیل درخششی که دردیدارهای دوستانه داشته، از او تمجید می‌کنند. سایت فوتبال ایتالیا روز گذشته با اشاره به این موضوع نوشت: «اورقابت نزدیکی با تورام ومارتینزخواهد داشت.» بعضی رسانه‌های ایتالیایی هم مهدی را با ادین ژکو و میروسلاو کلوزه مقایسه می‌کنند که هر دو زیر نظر اینزاگی کار می‌کردند. 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها