رئیس‌ جمهور منتخب به وعده‌هایش پایبند باشد

امام جمعه گرگان با بیان اینکه مراسم تحلیف رئیس جمهور منتخب در روزهای آینده برگزار می‌شود، گفت: رئیس جمهور باید به تعهدات و وعده‌هایی که به مردم داده است، پایبند باشد.
امام جمعه گرگان با بیان اینکه مراسم تحلیف رئیس جمهور منتخب در روزهای آینده برگزار می‌شود، گفت: رئیس جمهور باید به تعهدات و وعده‌هایی که به مردم داده است، پایبند باشد.
کد خبر: ۱۴۶۶۳۰۹
نویسنده شبیر دائمی

به گزارش جام جم آنلاین از گرگان آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی در خطبه‌های این هفته نماز عبادی سیاسی جمعه شهر گرگان با اشاره به 5 مردادماه سالروز اقامه نخستین نماز جمعه در کشور، اظهار داشت: وقتی آیت الله طالقانی به فرمان امام خمینی (ره) نخستین نماز جمعه را پس از پیروزی انقلاب اسلامی در تهران اقامه کرد؛ در گرگان نیز از امام راحل اجازه گرفتیم تا ما نیز نماز جمعه را اقامه کنیم. بنابراین تهران و گرگان نخستین شهرهایی بودند که نماز جمعه در آنها اقامه شد.

نماینده ولی فقیه در استان گلستان با تأکید بر اهمیت اقامه نماز جمعه، گفت: این یک فریضه‌ای است که در قرآن کریم نیز مورد تأکید قرار گرفته است ،اما عده‌ای نسبت به آن غفلت می‌کنند.

وی بر لزوم حضور مردم در نماز جمعه تأکید کرد و بیان کرد: براساس روایات و آموزه‌های ما اگر کسی سه مرتبه، نماز جمعه را بی‌دلیل ترک کند نشانه نفاق است.

امام جمعه گرگان وجود امام جمعه عادل و شایسته را از شرایط برگزاری نماز جمعه دانست و گفت: شاید برخی‌ها بپرسند چرا نماز جمعه در همه زمان‌ها و حکومت‌ها اقامه نمی‌شد؛ علت آن وجود حکومت‌های ظلم و جوری بود که بر شیعیان حکومت می‌کردند.

وی در ادامه با بیان اینکه مراسم تحلیف رئیس جمهور منتخب در روزهای آینده برگزار می‌شود، تأکید کرد: رئیس جمهور باید به تعهدات و وعده هایی که به مردم داده است، پایبند باشد.

نورمفیدی کمک به دولت جدید را وظیفه همه بخش‌ها دانست و گفت: همه باید به دولت کمک کنند تا مشکلات از جلوی راه برداشته شود و دولت روی ریل حرکت کند. قوانینی که در مجلس تصویب می‌شود باید شفاف و روشن باشد و کسی نتواند از قوانین سوءاستفاده کند. زیاد شدن قوانین مشکلات کشور را حل نمی‌کند بلکه چاله‌هایی ایجاد می‌کند.

وی تصریح کرد: همکاری بین مجلس شورای اسلامی و دولت بسیار با اهمیت و می‌تواند به حل مشکلات کشور منجر شود. ما امروز بیش از هر زمان دیگری نیاز به همدلی و هماهنگی داریم و باید در مسائل مهم یکصدایی در کشور وجود داشته باشد.

امام جمعه گرگان بیان کرد: توجه به منافع و مصالح ملی باید سرلوحه کار مسئولان باشد. توجه خاص به مسائل جناحی و حزبی به کشور ضربه می‌زند. آنچه که مصلحت مردم و نظام است مقدم بر همه‌چیز خواهد بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها