برنامه جهانی غذا:

انبارهای غذا در مرکز و جنوب نوار غزه بسیار محدود است

برنامه جهانی غذا تاکید کرد انبارهای مواد غذایی و کمک‌های بشردوستانه در مرکز و جنوب نوار غزه بسیار محدود است.
کد خبر: ۱۴۶۶۲۶۷

به گزارش جام جم آنلاین، برنامه جهانی غذا اعلام کرد: هیچ مکان امنی در غزه وجود ندارد. انبارهای مواد غذایی و کمک‌های بشردوستانه در مرکز و جنوب نوار غزه بسیار محدود است. ما مجبور هستیم برای تضمین رسیدن مواد غذایی به دست آوارگان جدید سهمیه‌های غذایی را کاهش دهیم.

از سوی دیگر مدیر سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد: کشف ویروس فلج اطفال در غزه یادآوری دیگری از شرایط هولناکی است که مردم غزه با آن مواجه هستند. ادامه جنگ کنونی مانع تلاش‌ها برای مشخص کردن تهدیدات بهداشتی که امکان پیشگیری از آن وجود دارد، می‌شود.

طبق گزارش الجزیره، کمیسر آژانس امدادرسانی به آوارگان فلسطینی (آنروا) نیز گفت: کشف ویروس فلج اطفال در غزه تحول خطرناک دیگری در این منطقه است. تنها از طریق آتش بس و افزایش واکسن‌ها می‌توان شیوع فلج اطفال در غزه را کنترل کرد.

اخیرا یک مقام ارشد سازمان بهداشت جهانی از احتمال شیوع بیماری‌های همه‌گیر در غزه پس از کشف ویروس فلج اطفال در فاضلاب شهر خبر داد.

«ایادیل ساپاربکوف»، رئیس تیم سازمان بهداشت جهانی که در زمینه فوریت‌های بهداشتی در سرزمین‌های فلسطینی فعالیت می‌کند، گفته «شمار افرادی که ممکن است برای دریافت مراقبت‌های پزشکی، مجبور به تخلیه نوار غزه شوند، به حدود ۱۴ هزار نفر رسیده است.»

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها