معاون بازرسی و نظارت اداره‌کل صنعت، معدن و تجارت قم گفت:

کشف بیش از ۳۲ میلیارد ریال کالای قاچاق طی سال جاری در قم

در مجموع ارزش ریالی کشفیات قاچاق از ابتدای سال‌جاری تا پایان تیرماه ۳۲ میلیارد و ۳۲۶ میلیون ریال بوده‌است.
کد خبر: ۱۴۶۶۰۶۳

کشف بیش از ۳۲ میلیارد ریال کالای قاچاق طی سال جاری در قم

به گزارش جام جم آنلاین،سیاوش فولادی وندا، معاون بازرسی و نظارت اداره‌کل صنعت، معدن و تجارت قم با اشاره به کشف بیش از ۳۲ میلیارد ریال کالای قاچاق در سال جاری بیان داشت: بازرسان اداره‌کل صمت در این مدت، ۲ هزار و ۳۹۷ مورد بازرسی برای جلوگیری از تخلف عرضه، نگهداری و فروش کالای قاچاق انجام دادند که از این تعداد بازرسی ۲۰ مورد آنها منجر به تشکیل پرونده تخلف شده‌است.

وی با اشاره به اینکه تمامی این پرونده‌ها برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی استان معرفی گردیده‌است، گفت: در مجموع ارزش ریالی کشفیات چهارماه سپری شده از سالجاری ۳۲ میلیارد و ۳۲۶ میلیون ریال بوده‌است.

معاون بازرسی و نظارت اداره‌کل صنعت، معدن و تجارت قم بیان داشت: در همین خصوص بالغ بر ۲۱۴ هزار و ۲۴۳ کالای قاچاق کشف شد که بیشتر آنها شامل دخانیات، مواد غذایی، لوازم خانگی، تلفن همراه، لوازم یدکی، آرایشی و بهداشتی، تجهیزات ورزشی و نهاده دامی بود.

فولادی وندا افزود: همچنین بازرسان اداره کل صنعت، معدن و تجارت قم در موضوع قاچاق تعداد ۶۷۶ مورد تذکر و اخطار کتبی به واحد‌های خرده فروش دادند و ۱۳۳ گشت مشترک نیز با سایر دستگاه‌های نظارتی استان برگزار کردند.

وی ادامه داد: بیشتر گشت‌‎‌های مشترک با دستگاه‌هایی از قبیل تعزیرات حکومتی، پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی، معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی و اتحادیه‌های مرتبط بوده‌است.

لازم به ذکر است به منظور نظارت هرچه بیشتر بر نحوه فعالیت اصناف، مسئولان اداره‌کل صنعت، معدن و تجارت قم از عموم مردم استان درخواست کردند که هرگونه تخلف اقتصادی اعم از عرضه کالای قاچاق، گرانفروشی، عدم درج قیمت، عدم صدور فاکتور، احتکار، عرضه خارج از شبکه و دیگر تخلفات صنفی را به تلفن ۱۲۴ اعلام نمایند.

همچنین از مردم خواسته شده‌است به فراخوان ثبت نام ناظران افتخاری سامانه سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان مراجعه و ثبت نام نمایند.

براساس آخرین پایش صورت گرفته، ۴۰ هزار پروانه کسب در قم موجود می‌باشد که ۱۶ هزار مورد آن در بخش تولیدی و خدمات فنی و ۲۴ هزار مورد آن در بخش توزیعی و خدماتی است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها