آقایان مسئول؛ لطفا مترو کرج را گردن بگیرید!

ترقی و پیشرفت یک جامعه مرهون استفاده از پتانسیل‌های شهری در راستای آرامش و بهبود کیفیت زندگی و لاجرم به صرفه بودن داشته‌های آن شهر است.
مترو کرج این روز‌ها همانند کودکی سرراهی است که هیچ کس آن را گردن نمی‌گیرد و «ایران کوچک» در جغرافیای شهری خود در رشد و توسعه مترو همانند دیگر کلان شهر‌ها مغفول باقی مانده و متاسفانه هیچ یک از مسئولان اعم از شهری و عرصه‌های مختلف دولتی توجهی به این خواسته به حق مردم نداشته و به افکار جزیره‌ای تصور می‌کنند بی توجهی به رشد و توسعه که یکی از مولفه‌های آن گسترش و تجهیز مترو است می‌توان به این خواسته به حق مردم پاسخ منفی داد.
آقایان دولتی و جنابان مسئول شهری که فقط هنگام رای گیری یاد مردم می‌افتید اکنون مردم عاجزانه از شما درخواست می‌کنند مترو کرج را گردن بگیرید. لطفا!
ترقی و پیشرفت یک جامعه مرهون استفاده از پتانسیل‌های شهری در راستای آرامش و بهبود کیفیت زندگی و لاجرم به صرفه بودن داشته‌های آن شهر است. مترو کرج این روز‌ها همانند کودکی سرراهی است که هیچ کس آن را گردن نمی‌گیرد و «ایران کوچک» در جغرافیای شهری خود در رشد و توسعه مترو همانند دیگر کلان شهر‌ها مغفول باقی مانده و متاسفانه هیچ یک از مسئولان اعم از شهری و عرصه‌های مختلف دولتی توجهی به این خواسته به حق مردم نداشته و به افکار جزیره‌ای تصور می‌کنند بی توجهی به رشد و توسعه که یکی از مولفه‌های آن گسترش و تجهیز مترو است می‌توان به این خواسته به حق مردم پاسخ منفی داد. آقایان دولتی و جنابان مسئول شهری که فقط هنگام رای گیری یاد مردم می‌افتید اکنون مردم عاجزانه از شما درخواست می‌کنند مترو کرج را گردن بگیرید. لطفا!
کد خبر: ۱۴۶۵۹۹۹

اسفند ۱۴۰۲ بود که با حضور وزیر کشور پس از ۲ دهه چشم انتظاری مردم کرج از فاز نخست خط دو قطار شهری این کلانشهر رونمایی شد.
مسیری که در ابتدا ایستگاه‌های فعال آن آیت الله طالقانی و چهل و پنج متری گلشهر بود که بعد از مدتی ایستگاه رجایی شهر هم به آن اضافه شد. البته فرآیند مسافرگیری در این ۳ ایستگاه به علت کمبود رام قطار در روز‌های فرد و آن هم فقط چند ساعت در روز صورت می‌گیرد! شاید به خاطر همین علت باشد که مردم کرج آن چنان که تصور می‌شد از مترو شهرشان استقبال گسترده‌ای نکردند، چون برای آن‌ها صرف نمی‌کند یک روز در میان و فقط ۳ ساعت از طریق مترو به کار‌های روزمره خود برسند.
این کم استقبالی و بی اطلاع بودن مردم از فعالیت مترو در کرج به نحوی می‌باشد که شهروندی در گفتگو با خبرنگار جام جم البرز می‌گوید: «داشتم از پیاده رو ایستگاه آیت الله طالقانی عبور می‌کردم که دیدم پله برقی وجود دارد و از حراست پرسیدم آیا اینجا فروشگاه است؟ که گفتند خیر یکی از ایستگاه‌های مترو شهر کرج می‌باشد و بنده تازه متوجه شدم گویا مترو در شهر ما راه اندازی شده!»
جدا از اینکه شاید استفاده نکردن گسترده مردم تا به امروز از مترو راه اندازی شده کرج به خاطر کمبود رام قطار و عدم اطلاع رسانی و فرهنگ سازی صحیح است، اما بسیاری از کارشناسان و مردم هم نظر می‌باشند که تا مترو درون شهری کرج به مترو پایتخت اتصال پیدا نکند بدین معنا است که انگار اصلا کرج مترویی ندارد.
زیرا ایستگاه شهید سلطانی یکی از مهم‌ترین ایستگاه‌های قطار شهری کرج خواهد بود و قرار است جابجا کننده بسیاری از مسافرینی باشد که از تهران به کرج سفر کرده اند و حالا قرار است از طریق مترو به محل کار و یا زندگی خود منتقل شوند و البته بالعکس آن.
هم اکنون که این گزارش تهیه می‌شود ایستگاه شهید سلطانی مراحل پایانی خود برای آغاز به کار را پشت سر گذاشته و حتی تست سرد آن هم انجام شده است و به گفته مسئولین مربوطه تا مدت کوتاه دیگر به بهره برداری خواهد رسید. باید دید آیا این وعده در همین مدت کوتاه گفته شده به سرانجام خواهد رسید یا خیر؟
نکته مهم این است که آیا با راه اندازی این ایستگاه مردم کرج، از مترو به صورت چشمگیر استفاده می‌کنند یا خیر؟ جواب این سوال به احتمال زیاد بله خواهد بود، چون شهروند دیگری در گفتگو با خبرنگار جام جم البرز این چنین می‌گوید: «قطعأ خودم و خانواده ام با تأمین رام قطار بیشتر و راه اندازی ایستگاه‌های بعدی استفاده از مترو را در اولویت قرار خواهیم داد تا کمکی بر مشکلات ترافیکی شهرمان کنیم»
سالیان زیادی است که مردم در خیابان‌های کلانشهر کرج با ترافیک دست و پنجه نرم می‌کنند که امیدواریم با راه اندازی ایستگاه‌ای باقی مانده مترو و همچنین بهبود وضعیت اتوبوس‌های شهری در سراسر نقاط این شهر مشکلات ترافیکی رفع شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها