مصرف برق گلستانی‌ها از مرز هشدار گذشت

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق گلستان گفت: ساکنان این استان در تابستان امسال هزار و ۵۸۴ مگاوات برق مصرف کردند که این میزان از مرز هشدار عبور کرد و میانگین مصرف برق در دوران پیک پارسال را شکست.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق گلستان گفت: ساکنان این استان در تابستان امسال هزار و ۵۸۴ مگاوات برق مصرف کردند که این میزان از مرز هشدار عبور کرد و میانگین مصرف برق در دوران پیک پارسال را شکست.
کد خبر: ۱۴۶۵۶۹۱
نویسنده شبیر دائمی

به گزارش جام جم آنلاین از گرگان سیداحمد موسوی  گفت : دو هفته بسیار گرم پیش‌روی گلستان قرار دارد که توصیه ما به مردم صرفه‌جویی در مصرف برق است.

وی با بیان اینکه بخش خانگی بیشتر مصرف برق استان گلستان را به خود اختصاص می‌دهد، تصریح کرد: ۸۰ درصد برق استان توسط مشترکان خانگی مصرف می‌شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق گلستان تاکید کرد: میزان مصرف برق استان در شرایط عادی ۴۰۰ مگاوات است که در حال حاضر با افزایش چهار برابری به هزار و ۶۰۰ مگاوات در شبانه‌روز رسیده و این افزایش قابل‌توجه به دلیل استفاده از سیستم‌های سرمایشی است.

موسوی بیان کرد: مصرف بهینه برق علاوه‌بر کمک به اقتصاد خانواده، تامین پایدار انرژی را به همراه دارد که تحقق چنین هدفی با چند راهکار ساده از جمله تنظیم درجه کولر روی دمای آسایش (۲۵ تا ۲۶ درجه)، شست‌وشوی فیلتر کولر و گذاشتن سایه‌بان روی موتور کولر امکان‌پذیر است.

وی با بیان اینکه مردم در صورت مصرف برق بالاتر از الگوی مصرف باید هزینه هنگفتی بپردازند، خاطرنشان کرد: کسانی که در مصرف برق ۱۵ درصد صرفه‌جویی داشته باشند علاوه‌بر رایگان شدن قبض برق، شانس بهره‌مندی از جوایز ارزنده شرکت برق را خواهند داشت.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق گلستان تاکید کرد: مشترکانی که نسبت به سال گذشته ۱۵ درصد برق کمتری مصرف کنند و به پویش «با انرژی» بپیوندند قبض برق آنها رایگان شده و در قرعه‌کشی ۳۰۰ دستگاه خودرو شرکت داده می‌شوند.

موسوی ساعت ۱۲ تا ۱۸ را زمان اوج مصرف برق اعلام و به مردم توصیه کرد در راستای صرفه‌جویی در مصرف برق از لوازم پرمصرف برقی مانند اتو، ماشین ظرفشویی و لباسشویی استفاده نکنند.

وی با بیان اینکه توصیه ما برای مصرف بهینه برق به معنای استفاده نکردن نیست، یادآور شد: هدف ما و دیگر خدمتگزاران در صنعت برق تامین رفاه و آسایش مردم است با این وجود توصیه ما مصرف بهینه و به‌هنگام از انرژی است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق گلستان از ادارات خواست در ساعات اداری ۴۰ درصد و در ساعات غیراداری ۷۰ درصد صرفه‌جویی داشته باشند تا برق آنها قطع نشود.

به گفته موسوی؛ برق چند فروشگاه بزرگ گلستان که مصرف بهینه برق را رعایت نکرده بودند قطع شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها