رئیس مجمع خیرین گلستان؛

آيين‌هايي که از خرافات به دورند قابل احترام هستند

رئیس مجمع خیرین استان گلستان با بیان اینکه رواج آیین‌های سنتی که ریشه در باور‌ها و اعتقادات اقوام در سرزمین برادری گلستان دارند، بسیار مهم است، افزود: آیین‌هایی سنتی که از خرافات به دور است، قابل احترام هستند.
رئیس مجمع خیرین استان گلستان با بیان اینکه رواج آیین‌های سنتی که ریشه در باور‌ها و اعتقادات اقوام در سرزمین برادری گلستان دارند، بسیار مهم است، افزود: آیین‌هایی سنتی که از خرافات به دور است، قابل احترام هستند.
کد خبر: ۱۴۶۵۵۷۴
نویسنده شبیر دائمی

به گزارش جام جم آنلاین از گرگان محمد شهرکی گفت‌: آنچه باعث ترویج فرهنگ عاشورا و انتقال پیام قیام اباعبدالله الحسین (ع) می‌شود، برگزاری آیین‌های مختلف است که ریشه در باور‌ها و اعتقادات مؤمنان دارد.

وی با بیان اینکه سرزمین برادری گلستان سرشار از فرهنگ‌ها و آیین‌های مختلف است، ادامه داد: در طول ماه محرم شاهد برگزاری آیین‌های مختلف عزاداری در اقصی نقاط استان گلستان بودیم که با حضور هزاران نفری ارادتمندان به اهل بیت عصمت و طهارت (ع) برگزار شد.

رئیس مجمع خیرین استان گلستان با اشاره به برگزاری آیین شب سوم شهادت امام حسین (ع) و دیگر شهدای واقعه کربلا و روز شهادت امام سجاد (ع) که با همکاری بنیاد «نیمروز گلستان» و هیئات مذهبی گنبدکاووس و هیئت امنای مسجد امام حسن مجتبی (ع) محله سیدآباد این شهرستان برگزار شد، خاطرنشان کرد: این شهرستان میزبان پنجمین گردهمایی عاشورائیان و نوادگان نخستین خونخواهـان اباعبدالله الحسین (ع) و آئین سنتی سینه زنی «شنستکا» بود که با حضور علمای شیعه و سنی، مسئولان استانی و شهرستانی، نیرو‌های نظامی و انتظامی و مردم عزادار از نقاط مختلف استان برگزار شد.

وی اثربخشی راه و روش خاندان عصمت و طهارت در زندگی مؤمنان را بسیار حائز اهمیت دانست و افزود:‌ امیدواریم فعالیت‌های خیرخواهانه و نوع دوستانه همه ما به موازات شرکت در آیین‌های مختلف معنوی تداوم پیدا کند.

شهرکی در پایان اضافه کرد: مجمع از عید غدیر خم سال جاری تا عید غدیر خم سال 1404 بالغ بر 8٠٠ برنـامه مذهبی، خیرخواهانه و نوع دوستانه در استان اجرا می‌شود و در ایام محرم سالجاری 5٠ برنامه شامل کمک به ساخت و ساز مساجد، کمک نقدی و غیرنقدی به هیئات مذهبی، اطعام دهی به عزاداران حسینی و اعطای وام مشگل گشایی به نیازمندان انجام داده و این مسیر خداپسندانه ادامه خواهد داشت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها