معاون میراث‌فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل اعلام کرد:

بخش خصوصی دارای ابنیه تاریخی در اردبیل وام مرمت بنا دریافت می‌کند

طرح مشارکت در تعمیر و مرمت ابنیه تاریخی در اختیار بخش غیر دولتی اجرا می‌شود و مالکان این نوع بنا‌ها می‌توانند از تسهیلات این طرح بهره‌مند شوند.
کد خبر: ۱۴۶۵۵۱۳

به گزارش جام جم آنلاین،علیرضا دباغ عبداللهی اظهار کرد: مالکان بنا‌های تاریخی ثبت شده در فهرست آثار ملی یا آثار واجد ارزش تاریخی استان که دارای کاربری مسکونی و مالکیت خصوصی هستند، می‌توانند برای مرمت بنا‌ها ثبت درخواست کنند.
وی افزود: واجدان شرایط می‌توانند تا ۱۰ مرداد ماه با مراجعه به معاونت میراث‌فرهنگی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل درخواست خود را به همراه مدارک مورد نیاز به این معاونت تحویل ارائه کنند.
معاون میراث‌فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل ادامه داد: وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با اجرای این طرح در راستای حفظ و احیای بنا‌های تاریخی از طریق تخصیص اعتبار به صورت مشارکت با مالک بنا از مرمت بنا‌های واجد شرایط حمایت می‌کند.
پیشتر اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل از ثبت ۲۵ اثر در فهرست آثار ملی کشور و مرمت ۳۵ بنا و واگذاری بهره‌برداری چهار بنای تاریخی به بخش خصوصی در سال ۱۴۰۲ خبر داده بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها