لزوم مرور دوباره فلسفه برگزاری المپیک 
جواد فروغی در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد

لزوم مرور دوباره فلسفه برگزاری المپیک 

سازمان بهداشت جهانی:

غزه شرایط برای شیوع انواع بیماری‌ها را دارد

سازمان جهانی بهداشت ضمن هشدار درباره اینکه شرایط موجود در غزه برای شیوع انواع بیماری‌ها ایده‌آل است، تاکید کرد: تخریب زیرساخت‌های بهداشتی غزه، ناامنی، مسدود شدن راه‌ها، آوارگی مستمر ساکنان، کمبود کمک‌های پزشکی، کیفیت بد آب و نابودی شبکه فاضلاب همگی موجب کاهش میانگین واکسیناسیون روتین و افزایش خطر ابتلا به بیماری‌هایی همچون فلج اطفال شد که واکسیناسیون می‌تواند مانع از آنها شود.
کد خبر: ۱۴۶۵۳۹۴

به گزارش جام جم آنلاین، «کریستین لیندمار» سخنگوی سازمان جهانی بهداشت در کنفرانس مطبوعاتی آژانس‌های سازمان ملل در ژنو هشدار داد که این شرایط برای کودکان خطرآفرین بوده و محیطی را برای شیوع بیماری‌هایی همانند فلج اطفال ایجاد می‌کند.

لیندمایر اظهار کرد: اجرای طرح واکسیناسیون فلج اطفال پیش از آغاز جنگ ایده‌آل بود و ارزیابی‌های روتین سازمان و نیز یونیسف از مرحله اول که در سال ۲۰۲۳ اجرا شد، حاکی از پوشش حدود ۸۹ درصدی بود، در سال ۲۰۲۲ نیز واکسیناسیون فلج اطفال برای حدود ۹۵ درصد و یا بیشتر کودکان فلسطینی انجام شد.

به گزارش عرب ۴۸، سخنگوی سازمان جهانی بهداشت در ادامه گفت: در ۱۹ ژوئیه شبکه جهانی آزمایشگاه‌های فلج اطفال ویروس فلج اطفال مشتق از واکسن نوع ۲ در ۶ نمونه فاضلاب جمع‌آوری شده در ۲۳ ژوئن در سایت‌های نظارت بر محیط زیست در خان‌یونس و دیر البلح در غزه مشاهده شد.

او افزود: نکته قابل توجه اینکه این ویروس در حال حاضر تنها در محیط مشاهده شده و هیچ موردی از ابتلا به فلج اطفال شناسایی نشده است.

این مسؤول سازمان جهانی بهداشت گزارش داد که این سازمان به عنوان بخشی از تلاش‌هایش در مناطق فلسطین اشغالی با همکاری وزارت بهداشت فلسطین، صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل (یونیسف)، آژانس امدادرسانی و کاریابی آوارگان فلسطینی (آنروا) و شرکای خود در حال ارزیابی خطرات برای تعیین دامنه شیوع ویروس فلج اطفال و واکنش‌های مناسب و لازم برای متوقف کردن انتشار بیشتر آن با اقداماتی چون واکسیناسیون سریع است.

لیندمار در پایان نیز درباره شرایط بهداشتی موجود در غزه گفت: در حال حاضر تنها ۱۶ بیمارستان از مجموع ۳۶ بیمارستان به صورت جزئی فعال هستند و از مجموع ۱۰۵ مرکز ارائه خدمات اولیه درمانی تنها ۴۵ مرکز همچنان برقرار هستند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها