عضو شورای اسلامی شهر اصفهان مطرح کرد:

عزم جدی مدیریت شهری اصفهان برای تحقق شهر خورشیدی

رئیس کمیسیون خانواده، بانوان و جوانان شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: شاهد عزم جدی مدیریت شهری این کلان‌شهر برای تحقق استفاده از انرژی خورشید و تحقق شهر خورشیدی هستیم.
کد خبر: ۱۴۶۴۲۸۳

جام جم آنلاین اصفهان؛ فرزانه کلاهدوزان با اشاره به اهمیت استفاده از انرژی‌های پاک و تجدیدپذیر در شهرها اظهار کرد: با توجه به اینکه نیروگاه‌های خورشیدی تحقق‌پذیرترین روش تولید انرژی در شهر اصفهان است، استفاده از این انرژی‌ها می‌تواند به محیط زیست کمک کند.
وی افزود: رفع مشکلات زیست‌محیطی شهر اصفهان و کمک به سلامت کل شهروندان از طریق استفاده از انرژی‌های خورشیدی امکان‌پذیر است.
رئیس کمیسیون خانواده، بانوان و جوانان شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه طبق هدف‌گذاری، برق مورد نیاز شهرداری اصفهان تا سال ۱۴۱۰ باید از طریق انرژی‌های خورشیدی تولید و تأمین شود، گفت: سالانه برنامه‌ریزی لازم برای تحقق‌پذیری درصدی از این هدف در برنامه‌های عملیاتی در نظر گرفته شده است و به‌عنوان شاخص پایش می‌شود، همچنین پس از پایش در سال ۱۴۱۰ تمام برق مورد استفاده در ساختمان‌ها و مراکز مورد استفاده شهرداری از نیروگاه‌های نصب شده در ساختمان‌‎ها تأمین می‌شود.
کلاهدوزان با اشاره به استفاده از ساختمان‌های پایدار و لایحه مربوط به آن گفت: ساختمان‌های پایدار، دوستدار محیط زیست بوده و یکی از مؤلفه‌های آن استفاده از انرژی خورشیدی است؛ در این راستا به ساختمان‌هایی که در گروه‌های «ج» و «د» قرار دارند، در بخش عوارض مسکونی تخفیف‌های خوبی داده می‌شود.
وی با تاکید بر اهمیت فرهنگ‌سازی برای استفاده تمام شهروندان در منازل و مکان‌های تولیدی از انرژی‌های خورشیدی تصریح کرد: شهروندان می‌توانند به این اقدام از منظر اقتصادی نیز توجه کنند، زیرا با هماهنگی اداره برق، شبکه می‌تواند از این برق استفاده کند و تولید اضافه را بفروشد.
رئیس کمیسیون خانواده، بانوان و جوانان شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه عزم جدی مدیریت شهری اصفهان برای تحقق استفاده از انرژی خورشیدی را شاهد هستیم، خاطرنشان کرد: این مورد در شهرداری این کلان‌شهر تحقق پیدا کرده و در میان شهروندان نیز از طریق ایجاد گفتمان و فراهم‌کردن زیرساخت‌های تسهیلگری تا حدودی محقق شده است.

/* هاجر مقضی خبرنگار جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها