مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گفت:

گرد و خاک میهمان ناخوانده این روز‌های قم

استان اردبیل پیشگام و موفق در مدیریت پسماند‌های پزشکی

گام‌های موثر برای مدیریت پسماند پزشکی در استان اردبیل برداشته شده است.
کد خبر: ۱۴۶۴۲۰۴

به گزارش جام جم آنلاین،مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل در بازدید از مراکز خصوصی بی خطرسازی پسماند‌های پزشکی استان گفت: استان اردبیل به عنوان یکی از استان‌های پیشگام و موفق در مدیریت پسماند‌های پزشکی است و گام‌های موثری در این حوزه برداشته شده است.
حسن قاسم پور افزود: از سال ۱۳۹۵ و با ورود یک شرکت خصوصی و پس از صدور مجوز زیست محیطی از طرف اداره کل حفاظت محیط زیست استان اردبیل و همچنین دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل، جمع آوری و بی خطرسازی پسماند‌های عفونی مراکز درمانی خصوصی به غیر از بیمارستان‌ها شامل مطب ها، آزمایشگاه ها، کلینیک ها، مراکز جراحی، مطب‌های دندانپزشکی، مراکز رادیولوژی و سونوگرافی و ... آغاز شد و در سال ۱۴۰۱ دومین شرکت خصوصی، جهت جمع آوری و بی خطرسازی پسماند‌های عفونی شروع به فعالیت کرده است.
وی با بیان اینکه تمامی بیمارستان‌های دولتی و خصوصی استان جهت بی خطرسازی پسماند‌های عفونی به دستگاه‌های بی خطرساز اتوکلاو و هیدروکلا) در داخل مجموعه مجهز شده اند افزود: در مواقع ضروری از جمله خرابی دستگاه‌ها یا شرایط خاص، شرکت‌های موصوف نسبت به پوشش و بی خطرسازی پسماند‌های عفونی مراکز بیمارستانی نیز اقدام می‌نماید.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گفت: نقل و انتقال و حمل پسماند‌های عفونی بی خطرسازی شده شرکت‌های خصوصی از طریق عقد قرارداد با شهرداری و توسط خودرو‌های حمل زباله شهرداری به محل دفن زباله شهری انجام شده و این پسماند‌ها در سلول‌های جداگانه با درنظر گرفتن تمهیدات بهداشتی دفن می‌شود.

وی تصریح کرد: پسماند‌های شیمیایی و داروئی مراکز درمانی دولتی و خصوصی نیز توسط یکی از شرکت‌های موصوف جمع آوری شده و پس از اخذ مجوز نقل و انتقال پسماند در سامانه جامع محیط زیست، انتقال پسماند‌های شیمیایی و داروئی به مراکز مجاز دفع این پسماند‌ها در سایر استان‌ها صورت می‌گیرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها