مهدی پاشازاده از هیجان حاکم بر نیمه نهایی یورو ۲۰۲۴ می‌گوید

اسپانیا؛ تیکی‌تاکا + سرعت

یورو وارد یک دالان مملو از هیجان شده است. فوران هیجان و زیبایی را حالا می‌توانید در نیمه‌نهایی این رقابت‌ها ببینید هر چند قبل از آن هم میزان هیجان بسیار بالا بود اما به هرحال حساب نیمه‌نهایی فرق می‌کند. دوشهر دورتموند و مونیخ اکنون کانون فوتبال جهان هستند. در دورتموند تیم‌های انگلیس و هلند به مصاف هم می‌روند و درمونیخ هم اسپانیا مقابل فرانسه قرارمی‌گیرد.
کد خبر: ۱۴۶۴۱۴۷
نویسنده هیلدا حسینی‌خواه - گروه ورزش
 
این‌مسابقات فینال‌گونه وهیجان‌انگیز نفس دنیای‌فوتبال رامی‌گیرند.مهدی پاشازاده مدافع سال‌های‌دور تیم‌ملی‌فوتبال‌ایران که این روزهابه عنوان کارشناس به استودیوی ویژه برنامه یورو۲۰۲۴ درشبکه۳می‌رود درگفت‌و‌گو باجام‌جم از زیبایی‌های نیمه‌نهایی می‌گوید.

 جذابیت یورو بسیار بالاست به خصوص حالا که رقابت‌ها وارد مرحله نیمه نهایی شده است. نظر شما چیست؟
از یک هشتم نهایی یورو فینال‌ها شروع می‌شود. فینال اصلی یا بازی پایانی تنها مسابقه فینال یورو نیست. ازمرحله یک هشتم نهایی تیم‌های بزرگ و با‌سابقه جهان فوتبال که سابقه قهرمانی جهان راهم دارندمقابل هم قرارمی‌گیرند. در این تیم‌ها بازیکنان بسیار با‌کیفیت بازی می‌کنند که همگی در حد کلاس جهانی هستند.
 
قبل از فینال، دو مسابقه فینال‌گونه در نیمه نهایی داریم. درباره فرانسه و اسپانیا صحبت کنیم که بسیار مورد توجه است. شما این مسابقه را چطور ارزیابی می‌کنید؟
هر دو تیم‌های بسیار بزرگی هستند.اگر بخواهم بین این دو تیم بزرگ دنیای فوتبال یک مقایسه انجام دهم باید بگویم که هر چند فرانسه ستاره‌های بیشتری دارد اما اسپانیا تیم بهتری است. ما درباره یک تیم منسجم صحبت می‌کنیم. این تیم بودن اسپانیا باعث شده است تا تیم خطرناک‌تری باشد. ماتادورها بسیار تاکتیکی هستند وباانگیزه بازی می‌کنند.همه بازیکنان این تیم درخدمت هستند و کاملا هماهنگ با یکدیگر به نظر می‌رسند.
 
به پر ستاره بودن فرانسه اشاره کردید. این تنها ویژگی تیم فرانسه است؟
خیر فرانسه هم تاکتیکی است اما بازیکنانی دارد که هر لحظه ممکن است نتیجه را عوض کنند. در یورو و اکنون که مرحله نیمه نهایی رقابت هاست نتیجه‌گیری کاملا در گرو اشتباهات است چون آن‌قدر بازیکن با کیفیت در تیم‌ها وجود دارد که کوچک‌ترین اشتباه، تیم حریف را به بزرگ‌ترین پیروزی تبدیل می‌کند.
 
دیدار بزرگ اسپانیا و فرانسه چطور ارزیابی می‌کنید؟ برنده این بازی بزرگ کدام تیم است؟
اسپانیا بازیکنان فوق العاده ای دارد. بزرگ ترین بازیکنان جوان دنیای فوتبال در اختیار این تیم است. این تیم آلمان را شکست داد. آلمان مدعی اصلی قهرمانی بود و در خاک خودش بازی می‌کرد اما اسپانیا به این تیم و بازیکنان خوبش امان نداد. البته دیدار اسپانیا و فرانسه را پیش بینی نمی‌کنم. در دیدارهای بزرگ هر اتفاقی ممکن است بیفتد.
  
اسپانیا هنوز آن تیکی تاکای قدیمی خودش را دارد یا تغییر روش داده است؟
آن چیزی که ما اکنون می‌بینیم تلفیقی از تیکی تاکای یک دهه پیش اسپانیا و سرعت است. اسپانیا ۱۰سال پیش هم تیکی تاکا داشت اما از سرعت کمتری برخوردار بود. پاس می‌دادند و موقعیت ایجاد می‌کردند. اما اکنون در کنار آن موقعیت سرعت بیشتری هم دارند. چاشنی سرعت تیم خیلی بهتری از اسپانیا ساخته است. البته اسپانیایی‌ها اکنون ارسال از کناره‌ها را هم در دستور کار دارند.
  
به دیدار هلند و انگلیس می‌رسیم. دیدار بزرگ دیگری که در نیمه نهایی برگزار می‌شود. این مسابقه چگونه خواهد بود؟
تیم ملی انگلیس به هیچ عنوان آن چیزی نیست که انتظارش را داشتیم. انگلیس را می‌توانیم پرمهره ترین تیم جام معرفی کنیم اما تا اینجا در حد یک مدعی درجه یک نبودند. آنها هم جلوی اسلواکی و هم جلوی سوئیس می‌توانستند بازنده باشند و اصلا به نیمه نهایی نرسند. مگر این‌که بازیکنان انگلیس که تکنیک فردی بالایی دارند به داد این تیم جلوی هلند برسند.
  
این روزها کارشناس ویژه برنامه یورو ۲۰۲۴ در شبکه ۳ هستید، برنامه ای که محبوبیت زیادی دارد. نقش برنامه‌هایی از این قبیل را در افزایش هیجان فوتبالی چطور ارزیابی می‌کنید؟
برنامه بسیار پربیننده ای است. ما در این برنامه بحث‌های فنی خوبی داریم که بسیار مورد دلخواه مخاطب است. صحبت‌های متنوعی در این برنامه انجام می‌شود که جذابیت زیادی برای یک بیننده دارد. سالیان قبل چنین برنامه‌هایی کمتر بود اما امسال رونق زیادی گرفته است. مباحث فنی مطرح شده در این برنامه بسیار جالب است. ضمن این‌که در رابطه با هر موضوعی اطلاعات کاملی داده می‌شود. ورزش ما همیشه به برنامه‌های این چنینی نیاز دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها