اسپانیا-فرانسه، در اولین بازی نیمه‌نهایی یورو

جنگ گلادیاتورها در قلب مونیخ

با انجام سه بازی دیگر، پرونده امسال بازی‌های یورو ۲۰۲۴ بسته می‌شود؛ اما همین سه بازی می‌تواند به اندازه تمام بازی‌های قبل در یورو امسال جذاب و دیدنی باشد. در سکانس اول از این سه‌گانه جذاب، امشب در ورزشگاه مونیخ آره‌نا اسپانیا با بازیکنان جوانش مقابل فرانسه و ستاره‌هایش قرار می‌گیرد.
کد خبر: ۱۴۶۴۱۴۴
نویسنده حسین  خلیلی - گروه ورزش
 
اسپانیا تا اینجای جام تنها تیمی است که هر پنج بازی‌اش را برده است. این راهم باید اضافه کرد که لاروخا تا اینجای جام ۱۱ گل زده‌اند و ۱۰۲شوت به سمت دروازه حریفان داشته‌اند که از این حیث ازهمه تیم‌ها بالاتر است. درمقابل آن، تیم دیدیه دشان قرار دارد که تاحدودی تصورات را از آن فرانسه سابق در ذهن فوتبالی‌ها شکسته است. تا پیش از شروع جام تصور می‌شد فرانسه با انبوهی از بازیکنان هجومی‌اش می‌تواند به راحتی و با بردهای پرگل به مراحل بعدی برود. اما تا امروز همه چیز برعکس شده است. آنچه که از فرانسه در این جام بیش از همه به چشم می‌آید، قدرت دفاعی‌اش است، به گونه‌ای که توانسته در چهار بازی از پنج بازی انجام شده‌اش کلین‌شیت کند. نکته عجیب اینجاست که این تیم در خط حمله ضعیف است و بعد از پنج بازی فقط سه گل زده که یکی از آنها از روی نقطه پنالتی و دو گل دیگر توسط بازیکنان حریف زده شده است. با تمام این اوصاف نمی‌توان این را نادیده گرفت که آماده‌ترین بازیکنان حال حاضر اروپا امشب قرار است در مونیخ مقابل هم صف‌آرایی کنند؛ بازی‌ای که شاید تا حدود زیادی تکلیف قهرمان را نیز مشخص کند. 
     
تقابل جذاب جوانی و پیری 
یکی از چالش‌های لوئیس دلافونته در بازی امشب، مربوط به سمت راست دفاعی است. دنی کارواخال و روبین دی نروماند به دلیل محرومیت در این بازی غایب هستند و دلافونته باید روی خسوس ناواس ۳۵ ساله حساب باز کند. اوضاع برای اسپانیا زمانی سخت‌تر می‌شود که بداند از بین امباپه، عثمان دمبله و بردلی بارکولا یکی قرار است مقابل ناواس بازی کند. البته که شانس امباپه در این زمینه بیشتر است. بازیکنی که به اعتقاد بسیاری از کارشناسان در حال حاضر یکی از آماده‌ترین مهاجمان فوتبال دنیاست که برای خلق موقعیت فقط به چند ثانیه نیاز دارد. حالا باید منتظر ماند و دید آیا ناواس با‌تجربه زیاد خود اجازه رقم خوردن چنین لحظه‌ای را به امباپه می‌دهد یا نه‌؟ 

۳۶
این دو تیم مطرح اروپایی تا پیش از امشب تاکنون ۳۶بارمقابل هم قرار گرفته‌اند که اسپانیایی‌ها با ۱۶ برد مقابل ۱۳ برد فرانسوی‌ها، در این زمینه دست بالاتری دارند. ۷ بازی‌شان هم با تساوی به پایان رسیده است. در این تعداد بازی اسپانیا ۶۴ گل زده و در مقابل ۳۹ گل از فرانسه دریافت کرده است.

۶
اسپانیایی‌ها با رسیدن به این مرحله، آمار خوبی از خودشان در این زمینه به جا گذاشتند. این برای ششمین بار است که لاروخا به جمع چهار تیم نهایی یورو می‌رسد. از این حیث آلمان با ۸ بار حضور در این مرحله در این زمینه رکورددار است.

۱۷
اسپانیا در حال سپری کردن یکی از بهترین روزهای فوتبال خود است؛ این مساله را می‌توان در عملکرد آنها در ۱۷ بازی قبلی‌شان در دیدارهای رسمی و دوستانه مشاهده کرد. آنها در این تعداد بازی ۱۴ برد و فقط یک باخت به دست آورده‌اند که تنها شکست‌شان هم مربوط به بازی دوستانه مقابل کلمبیا در ماه مارس سال جاری بود. 

۳
این برای سومین بار است که تیم‌ملی اسپانیا در شهر مونیخ بازی می‌کند. اولین حضور به یک چهارم نهایی قهرمانی اروپا در سال ۱۹۷۶ بر می‌گردد که با نتیجه ۲ بر صفر به آلمان باختند. دومین بار هم در یورو ۱۹۸۸ باز‌مقابل ژرمن‌ها قرار گرفتند که با دو گل رودی فولر شکست خوردند.

۴
دیدیه دشان به دنبال رساندن تیم‌ملی فرانسه به چهارمین فینال پیاپی خود درتورنمنت‌های مهم فوتبالی است.این مربی که در۱۲سال گذشته روی نیمکت فرانسه نشسته، توانسته این تیم را به فینال دو جام‌جهانی ۲۰۱۸ و ۲۰۲۲ و فینال یورو ۲۰۱۶ برساند. ماحصل آن، یک قهرمانی جام‌جهانی در روسیه ۲۰۱۸ بوده است. 

۸
روند خوب تیم دشان را می‌توان در هشت بازی قبلی‌اش مشاهده کرد که به هیچ وجه نباخته است. آخرین باخت آنها به ۲۳ مارس همین امسال بر می‌گردد که در یک دیدار دوستانه با نتیجه ۲ بر صفر به آلمان باختند. از طرفی، این آخرین باخت آنها در ۱۳ بازی قبلی‌شان به حساب می‌آید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها