حجت الاسلام والمسلمین احمدی:

ریشه ی کربلا و عاشورا در فاصله گرفتن از غدیر و ولایت است

حجت الاسلام والمسلمین ابوالفضل احمدی در جمع سوگواران حسینی درمصلی بزرگ امام خمینی(ره) گفت: مهم ترین حوزه امر به معروف و نهی از منکر مربوط به مسئولین می باشد.
کد خبر: ۱۴۶۴۰۸۸
نویسنده صادق بابادی عکاشه

ریشه ی کربلا و عاشورا در فاصله گرفتن از غدیر و ولایت است

به گزارش جام‌ جم آنلاین _چهارمحال و بختیاری به نقل از خبرگزاری بسیج؛ آیین سوگواری ایام شهادت حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام ویاران باوفایش همزمان با دومین روز محرم در مصلی بزرگ امام خمینی(ره) شهرکرد به همت هیئت ثارالله سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام وهیئت رزمندگان اسلام برگزار با قرائت زیارت عاشورا، سخنرانی، مرثیه سرایی، نوحه خوانی وسینه زنی برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین ابوالفضل احمدی مسئول ستاد احیاء امر به معروف ونهی از منکر استان چهارمحال و بختیاری در این مراسم با تسلیت ایام شهادت حضرت سیدالشهداء علیه السلام گفت: امام حسین علیه السلام هدف از قیام خود را اصلاح امت جدشان پیغمبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم عنوان فرمودند.

وی ، فساد موجوددر جامعه اسلامی که باعث قیام امام حسین علیه السلام شد را در زمینه انحراف حاکمان از مسیر نهضت نبوی دانست و افزود: ظلم و فساد مسؤولین، حلال خدا را حرام شمردن و حرام الهی را حلال شمردن، غارت بیت المال، و ... از جمله مصادیق فساد شکل گرفته در جامعه آن روز بود که موجب قیام امام حسین علیه السلام گردید.

حجت الاسلام والمسلمین احمدی با اشاره به آیه شریفه 59 از سوره مبارکه مریم، تصریح کرد: دو ویژگی أضاعوا ألصَّلوةَ و إتَّبَعوا ألشَّهَواتَ در بین مسئولین وحاکمان نفوذ کرده بود و باعث سقوط جامعه می شد که امام حسین علیه السلام قیام خود را شروع کرد.

وی، خاطرنشان کرد: فاصله گرفتن از غدیر و ولایت زمینه ساز شروع انحراف گردید و واقعه کربلا و عاشورا ریشه در همین انحراف دارد.

حجت الاسلام والمسلمین احمدی، ترسیدن عده از خواص دنیا طلب وسکوت آنها را باعث سرکارآمدن بنی امیه دانست که هیچ سنخیتی با اسلام و ارزش ها نداشتند و امت اسلامی را به دوران جاهلیت برگرداندند.

وی در پایان تأکید کرد: امروزنیز باید در جامعه اسلامی هوشیار باشیم که نهضت امام خمینی(ره) دچار انحراف نشود وخواص با تفکر غیر انقلابی نباشند؛ زیرا به تعبیر مقام معظم رهبری مهم ترین حوزه امر به معروف و نهی از منکر مربوط به مسئولین می باشد، زیرا با مسئولین سالم، جامعه سالم خواهیم داشت.

گفتنی است: مراسم سوگواری دهه محرم هر روز صبح رأس ساعت 6:00 و شبها همزمان با نماز مغرب و عشاء در مصلی بزرگ امام خمینی(ره) شهرکرد برگزار می شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها