گلستانی‌ها با پرداخت مالیات در عمران و آبادانی استان شریک شوند

مدیرکل امور مالیاتی گلستان با اشاره به تمدید موعد تسلیم اظهارنامه مالیاتی در گلستان تا ۱۵ مرداد ماه امسال گفت: گلستانی‌ها با تسلیم اظهارنامه مالیاتی در عمران و آبادانی استان شریک شوند.
مدیرکل امور مالیاتی گلستان با اشاره به تمدید موعد تسلیم اظهارنامه مالیاتی در گلستان تا ۱۵ مرداد ماه امسال گفت: گلستانی‌ها با تسلیم اظهارنامه مالیاتی در عمران و آبادانی استان شریک شوند.
کد خبر: ۱۴۶۴۰۲۵
نویسنده شبیر دائمی

به گزارش جام جم آنلاین از گرگان قربان حاجی‌مشهدی خرداد و تیر ماه را موعد تسلیم اظهارنامه مالیاتی برشمرد و اظهار کرد: با توجه به انتخابات ریاست جمهوری، موعد تسلیم اظهارنامه مشاغل که تا پایان خرداد ماه بود تا ۱۵ مرداد ماه تمدید شد.وی با بیان اینکه عمران و آبادانی روستاهای محروم و دورافتاده گلستان از محل مالیات انجام می‌شود، افزود: موعد تسلیم اظهارنامه اشخاص حقوقی و شرکت‌ها نیز تا پایان تیر ماه است، همچنین افرادی که املاک تجاری خود را اجاره می‌دهند تا پایان تیر ماه برای تسلیم اظهارنامه مالیات بر اجاره املاک تجاری فرصت دارند.

مدیرکل امور مالیاتی گلستان خاطرنشان کرد: تسلیم اظهارنامه‌های مالیاتی مشاغل، اشخاص حقوقی و شرکت‌ها و مالیات بر اجاره املاک تجاری به صورت سالانه انجام می‌شود اما تسلیم اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده به صورت فصلی اتفاق می‌افتد و مودیان مکلفند در پایان هر فصل اظهارنامه مالیاتی خود را تحویل سازمان امور مالیاتی دهند. موعد تسلیم این اظهارنامه هم در حال تغییر است و مودیان برای تسلیم اظهارنامه مالیاتی فصل بهار تا پایان مرداد ماه مهلت دارند.

حاجی‌مشهدی با گرامیداشت هفته ترویج فرهنگ مالیاتی گفت: از ۱۶ تیر ماه تا ۲۲ تیر ماه به عنوان هفته ترویج فرهنگ مالیاتی نامگذاری شده است.

وی با بیان اینکه مالیات‌ به روش‌های مختلفی وصول می‌شود، تصریح کرد: برخی مالیات‌ها، تکلیفی است مانند کارمندان که مالیات آنها از حقوق کسر می‌شود اما شیوه دیگر از اخذ مالیات، توسط مودیان و با ابراز اظهارنامه مالیاتی صورت می‌گیرد.

مدیرکل امور مالیاتی گلستان با بیان اینکه پارسال حدود ۳۲ هزار میلیارد ریال مالیات از مردم گلستان وصول و صرف هزینه‌های جاری استان شد، افزود: همچنین چهار هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال عوارض به حساب شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان واریز شده است.

حاجی‌مشهدی تاکید کرد: هزینه پروژه‌های عمرانی از محل مالیات بر ارزش افزوده پرداخت شده که ما این مبلغ را ماهانه از مودیان دریافت کردیم و ماهانه به حساب دهیاری‌ها و شهرداری‌های استان واریز شده است.

وی ادامه داد: در کنار این اقدامات، ۲ هزار میلیارد ریال نیز از محل یک درصد سلامت جامعه وصول شده و به حساب وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی واریز شده تا در راه سلامت مردم گلستان هزینه شود.

به گفته مدیرکل امور مالیاتی گلستان؛ پارسال ۱۲۰ هزار مودی مالیاتی در استان گلستان اظهارنامه مالیاتی خود را تحویل دادند و امور مالیاتی استان ۸۵ درصد اظهارنامه‌های مالیاتی را پذیرفته است.

بر اساس همین گزارش حاجی مشهدی مدیر کل امور مالیاتی استان گلستان بمناسبت روز مالیات و آغاز هفته فرهنگ مالیاتی، خطاب به کارکنان مالیاتی، مودیان و اصحاب رسانه  پیامی صادر کرد.
 در متن  پیام آمده است؛
 حماسه اقتصادی که هر ساله در موعد مقرر قانونی تبلور پیدا می کند،  ماحصل همدلی، همراهی و همگامی اداره کل امور مالیاتی استان گلستان و مردم  شریف گلستان ، اتاق اصناف ، اصحاب رسانه و دیگر دستگاه‎ها، تشکل ها که هر یک به نحوی با درک وضعیت موجود اقتصادی و با هدف دستیابی به افقی روشن و چشم اندازی پر امید، در تامین هزینه های استان سهیم و نقش‎آفرین می‎شوند. 
اوج جلوه‎گری این حماسه پرشکوه زمانی است که بیشترین مشارکت عمومی در پرداخت مالیات با والاترین حس همنوایی صورت می پذیرد. 
16 تیرماه مصادف با «روز مالیات» و آغاز هفته فرهنگ مالیاتی است. برهه ای که جلوه بارز همت و اراده برای آبادانی، رفاه، توسعه و نیز خدمت به شهروندان استان از طریق تامین هزینه‎های جاری و عمرانی استان و کشور است. 
نیک می‎دانیم خدمت به مردم بالاترین عبادت است; خدمت به مردمانی که لایق بهترین‎ها هستند. پس چه زیباست که مالیات اسباب این خدمت رسانی است و چه نیکو که مسئولیت این امر مقدس بر عهده ماست
اینجانب با تبریک ۱۶ تیرماه روز ملی مالیات ، ضمن عرض خداقوت به همکاران خدوم و ارجمندم دراستان گلستان  و قدردانی از خانواده‌های محترم آنان در همراهی همیشگی با این عزیزان، از همراهی و همدلی تمامی مودیان محترم مالیاتی در رأس همه ، اصناف، اشخاص حقوقی و تمامی مودیان محترم مالیاتی، که اداره کل امور مالیاتی گلستان را در تحقق اهداف یاری می‌نمایند، تقدیر و تشکر می‌ نمایم .

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها