آژانس آنروا:

کودکان غزه ساعت‌ها به دنبال آب و غذا می‌گردند

آژانس آنروا می‌گوید کودکان غزه ساعات زیادی از وقت خود را صرف یافتن اقلام ابتدایی برای زندگی می‌کنند.
کد خبر: ۱۴۶۳۷۴۴

به گزارش جام جم آنلاین، آژانس آوارگان فلسطینی سازمان ملل می‌گوید کودکان غزه روزانه ۶ تا ۸ ساعت از وقت خود را صرف جمع‌آوری آب و غذا، حمل وزنه‌های سنگین و پیاده‌روی‌های طولانی می‌کنند.

به گزارش الجزیره، این آژانس در شبکه اجتماعی ایکس خواستار آتش‌ بس شد و نوشت: «تاسیسات بهداشتی و زیرساخت‌ها به شدت در معرض خطر قرار گرفته‌اند و هزاران خانواده مجبور هستند آب لازم برای شستشو یا حتی نوشیدن را از آب شور دریا تهیه کنند».

بیش از ۶۰ درصد از تاسیسات آب و فاضلاب غزه تخریب شده و فقدان آن سبب شیوع بسیاری از بیماری‌های قابل پیشگیری در این منطقه شده است. گزارش‌ها حاکی از آن است که اشغالگران به طور عمدی چاه‌های آب غزه را هدف قرار می‌دهند. در همین حال، اندک آب تصفیه شده که پیدا می‌شود با قیمت بسیار بالا (۵ دلار آمریکا) به فروش می‌رسد. این در حالی است که اکثر قریب به اتفاق مردم به دلیل جنگ شغل خود را از دست داده و قادر به خرید آب نیستند. 

بر اساس آمار منتشر شده از سازمان ملل در ماه ژوئن، تولید آب از چاه‌های زیر زمینی در غزه از روزانه ۳۵ هزار متر مکعب در دوره پیش از جنگ به ۱۵ هزار متر مکعب در روز کاهش یافته است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها