مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت:

روند احداث واحد‌های نهضت ملی مسکن جلوتر از آورده متقاضیان

اجرای پروژه‌های نهضت ملی مسکن اردبیل جلوتر از پرداختی متقاضیان است و روند مناسبی را در پیشرفت این طرح شاهد هستیم.
کد خبر: ۱۴۶۳۶۶۸

به گزارش جام جم آنلاین،محبوب حیدری با تشریح اقدامات انجام شده برای اجرای پروژه‌های نهضت ملی مسکن در استان اردبیل اظهار کرد: از آغاز دولت در مجموع با احتساب پروژه‌های واقع در بافت فرسوده و واحد‌های خودمالکی ۴۳ هزار واحد مسکن در استان اردبیل در مراحل اجرا است و امیدواریم با همکاری بانک‌های عامل و متقاضیان، شاهد تکمیل و بهره‌برداری از این واحد‌ها باشیم.
وی درباره تسهیلات بانکی و پرداختی مناسب بانک‌های عامل بیان کرد: ما قدردان همراهی بانک‌های عامل در این زمینه هستیم ولی بر این باوریم در کنار تسهیلات بانکی، باید آورده متقاضیان نیز به سرعت تامین شود تا فرایند ساخت و تحویل واحد‌های مسکونی با سرعت بیشتری محقق شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل همچنین درباره اجرای قانون جوانی جمعیت و تأمین زمین برای متقاضیان گفت: از چهار هزار و ۵۰۰ متقاضی، زمین مورد نیاز برای یک هزار و ۳۰۰ نفر تأمین زمین انجام شده و تعهد کردیم تا برای سایر متقاضیان نیز زمین مورد نیاز را تأمین کنیم.
حیدری افزود: برای متقاضیان نمین، نیر، سرعین و اردبیل در شهر نمین و سایر شهر‌ها در شهرستان‌های مورد نظر تأمین زمین برای این طرح انجام شده تا ساخت واحد‌های مسکونی با همراهی متقاضیان و خانواده‌های با جمعیت سه فرزند به بالا انجام شود.
وی تاکید کرد: طرح نهضت ملی مسکن یکی از مهمترین طرح‌های اجرایی در سطح کشور است که برخلاف سایر طرح‌ها در حوزه مسکن، از گستردگی و پیچیدگی‌های خاصی برخوردار است و ما با استفاده از ظرفیت بنیاد مسکن و سایر نهاد‌ها سعی می‌کنیم تا واحد‌های احداثی را به سرعت تکمیل و تحویل متقاضیان دهیم.
مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: از آغاز دولت سیزدهم فرآیند ثبت‌نام از متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن آغاز شد و ۱۲۳هزار نفر در استان اردبیل متقاضی مسکن شدند که طبق برنامه ابلاغی از سوی وزارت راه و شهرسازی سهم اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل در مدت چهار سال احداث ۷۹ هزار واحد مسکونی می‌باشد.
حیدری افزود: ۱۰۱ هزار نفر از کل ثبت نام متقاضیان حائز شرایط سه‌گانه شدند و ۳۶ هزار نفر نیز به تأیید نهایی رسیده و واریز وجه ۲۹ هزار و ۱۳۱ نفر تاکنون در استان انجام گرفته است.
وی اضافه کرد: برخلاف ۲ طرح مسکن مهر و اقدام ملی، نهضت ملی مسکن در سطح بزرگتری اجرایی شده وما تلاش می‌کنیم تا برای همه متقاضیان زمین مورد نیاز را تامین و احداث مسکن را انجام دهیم.
مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: در طرح مسکن مهر ۱۲ هزار واحد و اقدام ملی نیز سه هزار واحد مسکن احداث و تحویل متقاضیان شد، اما در دولت سیزدهم و در قالب طرح نهضت ملی مسکن برخلاف پیش‌بینی‌ها استقبال متقاضیان از این طرح افزایش یافت و ما وضعیت به مراتب گسترده‌تری را در اجرای این طرح شاهد بودیم.
حیدری افزود: از ۳۶ هزار متقاضی تأیید نهایی، ۳۰ هزار متقاضی وجه واریز اولیه را انجام داده و برای ۲۷ هزار و ۶۰۰ متقاضی طرح نهضت ملی زمین مورد نیاز تأمین شد.
وی گفت: کمبود زمین برای ۲ هزار و ۵۰۰ واحد نیز در حال تامین است تا دغدغه‌ها و مشکلات به سرعت رفع شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها