سخنگوی وزارت خارجه:

شمارش معکوس فروپاشی کامل رژیم صهیونیستی شتاب گرفته است

دویست و هفتاد روز از آغاز عملیات نظامی و جنایات هولناک صهیونیست‌ها علیه باریکه غزه می‌گذرد، تراژدی وحشتناکی که مبدع رکوردهای غیرانسانی و بی‌مانندی در تاریخ معاصر بوده است.
کد خبر: ۱۴۶۳۲۳۵

به گزارش جام جم آنلاین، «ناصر کنعانی» سخنگوی وزارت خارجه در یادداشتی که در اختیار خبرگزاری مهر قرار داد، نوشت: دویست و هفتاد روز از آغاز عملیات نظامی و جنایات هولناک صهیونیست‌ها علیه باریکه غزه می‌گذرد، تراژدی وحشتناکی که مبدع رکوردهای غیرانسانی و بی‌مانندی، از نظر حجم و عمق جنایت و ددمنشی در تاریخ معاصر بوده است.

در این جنگ نابرابر، بیمارستانها و مراکز درمانی بارها بمباران و حتی اشغال شدند و کادر پزشکی مورد بازداشت و شکنجه نیروهای ارتش تروریستی رژیم اسرائیل قرار گرفتند. در این حملات و هجوم‌های وحشیانه بیش از ۱۵۰ بیمارستان و مرکز درمانی مورد هدف قرار گرفته است، ۳۱ بیمارستان از چرخه ارائه خدمات به بیماران خارج، ۳۰۰ تن از کادر درمانی بازداشت و بیش از ۵۰۰ تن از مجموعه شاغل در بخش درمانی و پزشکی در غزه توسط نیروهای متجاوز صهیونیستی به شهادت رسیده اند.

بیماران بستری در بیمارستان‌های غزه، توسط نیروهای نظامی اشغالگر ربوده و یا بر تخت بیمارستانی در مراکز درمانی به شهادت رسیده‌اند. اوج این سبوعیت را می‌توان در حمله به بیمارستان شفای غزه مشاهده نمود که پس از عقب‌نشینی صهیونیست‌ها، اجساد بیماران و مجروحان، از زیر ویرانه‌ها و گودال‌ها نمایان گردیدند.

تاکنون ۷ گور دسته جمعی در محوطه بیمارستان شفا کشف و پیکر بیش از ۵۰۰ تن از شهدایی که با دستان و چشمان بسته به صورت فجیعی به شهادت رسیده‌اند، خارج گردیده است.

کودکان خردسال و نوزادان شیرخوار به همراه مادران خود هدف تیر مستقیم تک تیراندازان ارتش متجاوز صهیونیستی قرار گرفتند. بiطور متوسط در هر ساعت ۵ کودک جان خود را از دست داده و ۱۷۰۰۰ کودک یکی از والدین خود را از دست داده و تنها با یکی از والدین و یا سرپرستان خود زندگی می‌کند.

تجاوز غیر قابل توصیف صهیونیست‌ها تاکنون منجر به مفقود شدن قریب به ۱۰ هزار تن از مردم غیر نظامی و بی دفاع و آوارگی بیش از یک و نیم میلیون تن از اهالی غزه گردیده است.

تعداد کودکان کشته شده توسط ماشین جنگی صهیونیست‌ها در باریکه غزه در ۹ ماه گذشته از تعداد قربانیان جنگ‌هایی که در دنیا، در چهار سال اخیر رخ داده فراتر رفته و به عدد غیر قابل باور ۱۵۲۰۰ تن رسیده است است. از مجموع کودکان به شهادت رسیده در حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به باریکه غزه، بیش از ۱۴۰۰۰ کودک ۴ تا ۱۳ ساله، ۱۸۰ کودک سه ساله، بیش از ۴۵۰ تن زیر سه سال و ۱۴۰ تن از آنان زیر یکسال سن داشته‌اند.

در این حملات بی‌رحمانه نه تنها خانه‌ها و مناطق مسکونی و اردوگاه‌ها، بلکه چادرهای آوارگان نیز مورد بمباران گسترده قرار گرفت و در مجموع بیش از جنگ جهانی دوم و به میزان هفتاد و پنچ هزار تن بمب و از جمله بمب‌های فسفری سفید بر سر مردم بی‌دفاع و بیگناه غزه فرو ریخته شد.

در این بمباران‌های کور و غیر انسانی، تاکنون بیش از ۱۰ هزار تن از زنان فلسطینی که طبق تمامی قواعد حقوقی و قوانین ناظر بر نبردهای نظامی، افراد بیگناه و غیرنظامی تعریف می‌شوند، به شهادت رسیده‌اند.

مدارس، دانشگاه‌ها، مراکز آموزشی، کلیساها، کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مساجد به عنوان اهداف جنگی تعریف و مورد تجاوز و بمباران قرار گرفته‌اند. در جریان حملات رژیم متجاوز صهیونیستی، ۳۱۱ مدرسه و دانشگاه مورد حمله قرار گرفته که در نتیجه بیش از ۸۶۰۰ دانش‌آموز و قریب ۵۰۰ تن از کادر آموزش و معلمان به شهادت رسیده‌اند.

بیش از ۳۰۰ مسجد، ۲۰۰ مکان تاریخی و ۳ کلیسا به صورت کلی ویران شده‌اند؛ - با اعمال محاصره ۳۶۰ درجه، آب، غذا و دارو از مردم مسلمان و روزه‌دار نوار غزه در ماه مبارک رمضان دریغ شد و گرسنگی و تشنگی دادن و قحطی ساختگی و ممانعت از رساندن دارو به بیماران به عنوان سلاح جنگی مورد استفاده متجاوزین صهیونسیت قرار گرفت.

استمرار این اقدام ضدانسانی تاکنون منجر به جان باختن بیش از ۳۱ کودک فلسطینی در اثر گرسنگی گردیده است. همچنین بیش از ۱۰ هزار بیماران سرطانی در آستانه مرگ قرار گرفته‌اند، صدها هزار نفر به بیماری‌های عفونی مبتلا و بیش از ۶۰ هزار زن باردار در معرض خطر از دست دادن جان خود و یا فرزندان خود قرار گرفته‌اند؛ - به کاروان‌های حامل مواد غذایی و نیز آشپزخانه سیار بین‌المللی حمله و برخی از کارکنان آنکه از اتباع کشورهای اروپایی بودند و به صورت داوطلبانه برای کمک رسانی به مردم فلسطین به این کاروان ملحق شده بودند، حمله شد.

در جریان این اقدامات تاکنون ده‌ها تن از افراد وابسته به سازمان‌های مردمی کشته شده‌اند. علاوه بر اینها، شهرک‌نشینان مناطق اشغالی تحت حمایت ارتش متجاوز صهیونیستی، در مقابل دیدگان نهادهای بین‌المللی مبادرت به آتش زدن و غارت کامیون‌های حامل مواد غذایی و کمک‌های مردمی نمودند که از گذرگاه رفح به سمت غزه در حرکت بودند.

مردان سالخورده غیرنظامی را پس از دستگیری در مقابل دیدگان خانواده‌های آنان برهنه کردند تا با تحقیر آنان، از رزمندگان حاضر در میدان نبرد نابرابر غزه انتقام بگیرند.

با نادیده انگاشتن تمامی قواعد و مقررات بین‌المللی و با هدف ممانعت از انتشار اخبار مربوط به میران و عمق جنایت‌های صورت گرفته در باریکه غزه، خبرنگاران به عنوان هدف نظامی تعریف و تاکنون بیش از یکصد و پنجاه تن از آنان در اثر حملات مستقیم و هدفمند صهیونیست‌ها به شهادت رسیده‌اند. برغم همه این جنایت‌های غیرقابل توصیف و بی شمار، اما جنگ نابرابر و خونین غزه روی دیگری نیز دارد که در عمل بر عمق زبونی و فلاکت رژیم صهیونیستی افزوده و هیمنه پوشالی آن را بیش از پیش عیان ساخته است.

ارتش متجاوز رژیم صهیونیستی که در توهم «پیروز همه میدان‌ها» به سر می‌برد، نتوانست پس از دویست و هفتاد روز بمباران، ارتکاب انواع جنایات جنگی و تخریب بی‌سابقه زیرساخت‌ها و اماکن عمومی و خصوصی در غزه، در مقابل یک جریان مقاومت تحت محاصره و تحریم، به برتری دست یافته و اهداف نظامی و سیاسی خود را محقق نماید.

در قلب کشور بزرگترین حامی و شریک همیشگی جنایات رژیم صهیونیستی یعنی ایالات متحده آمریکا مردم فریاد اعتراض علیه جنایات صهیونیست‌ها و دولتمردان آمریکایی سر داده و می‌دهند. بیش از ۵۰ دانشگاه در آمریکا و برخی از کشورهای مهم اروپایی شاهد اعتراضات شدید دانشجویی و تحصن اساتید علیه اقدامات وحشیانه صهیونیست‌ها بوده است. اکنون نام فلسطین و غزه برای دانشجویان و دانشگاهیان آمریکا و نیز کشورهای بزرگ اروپایی از نام تمام سیاست‌مداران و نام‌آوران سیاسی آن کشورها پرتکرار تر است.

موضوع محاکمه رژیم صهیونیستی و رهبران جنایتکار آن در مراجع و محاکم بین‌المللی به دلیل جنایات سازمان یافته این رژیم علیه بشریت به‌طور جدی مطرح گردیده است.

شناسایی رسمی دولت فلسطین توسط بسیاری از کشورها از جمله برخی کشورهای اروپایی اوج گرفته است و برخی دولت‌ها به‌طور مستقل و یا تحت فشار افکار عمومی و نخبگان سیاسی خود، به تجدید نظر در روابط با این رژیم کودک‌کش اقدام کرده اند.

«شرافت انسانی» در وسعتی به پهنای جهان و تمام جامعه بشری به بوته آزمایش سپرده شد و قبای ژنده و رقت‌انگیز «حقوق بشر» از تن حامیان دروغین آن، به رسواترین وجه ممکن بدر آمده است.

دویست و هفتاد روز جنگ ناجوانمردانه، همراه با شنیع‌ترین و نفرت‌انگیزترین اقدامات غیرانسانی صهیونیست‌ها نسبت به زنان، کودکان، سالخوردگان و بیماران در غزه، شاخصی ماندگار برای قضاوت در خصوص میزان شرافت مدعیان حقوق بشر است.

جنگ نابرابر غزه، پرده تزویر را از چهره دروغین مدعیان حقوق بشر در غرب کنار زد و دست پلید و آغشته به خون آنان را بیش از هر زمان دیگری عیان ساخت.

بی‌گمان پایان این دوران سیاهِ مملو از جنایت، اضمحلال و فروپاشی کامل رژیمی خواهد بود که از ابتدای شکل‌گیری تاکنون، هویت جعلی و نامشروع خود را بر بنیان تجاوز، ترور، کشتار جمعی، توسل به انواع خشونت و تلاش برای نسل‌کُشی مردم بی‌دفاع و بی‌گناه و صاحبان حقیقی سرزمین فلسطین بنا نهاده است.

شمارش معکوس فروپاشی کامل رژیم صهیونیستی شتاب روزافزونی گرفته و تحقق آن مسئله زمان است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها