چرا آمریکا، پای اصلی همه مناقشات و درگیری‌های جهان است؟

جنگ افروزی برای اسلحه فروشی

سرانجام فروش آزاد سلاح در آمریکا؛

هدف گرفتن سلامت روان آمریکایی‌ها

در حالی که خرید و فروش سلاح به راحتی در آمریکا انجام می‌شود، رئیس ستاد بهداشت عمومی این کشور می‌گوید «خشونت با سلاح گرم یک بحران فوری بهداشت عمومی است».
کد خبر: ۱۴۶۲۷۹۱

به گزارش جام‌جم‌آنلاین، «۳۸ درصد سفیدپوستان آمریکایی اسلحه دارند» این را رسانه‌های آمریکا می‌گویند.
سلامت روان آمریکایی‌ها در ماه‌های اخیر دچار بحران شده است، رئیس ستاد بهداشت عمومی ویوک مورتی در هفتم تیرماه گفت که «خشونت با سلاح گرم یک بحران فوری بهداشت عمومی است» و درد غیرقابل تصور برای بسیاری از آمریکایی‌ها دارد.

با توجه به جمعیت ۳۳۵ میلیون نفری آمریکا شمار سلاح‌های گرم در خانه غیرنظامیان این کشور ۳۹۳ میلیون برآورد شده است. 

از سوی دیگر بیش از یک سوم بزرگسالان آمریکا سلاح دارند.

در سال ۲۰۲۰، خشونت با اسلحه به علت اصلی مرگ در میان کودکان و نوجوانان آمریکایی تبدیل شده بود؛ به طوری که بر اساس گزارش‌ها در سال ۲۰۲۲ بیش از ۵۰ هزار نفر در آمریکا با اسلحه کشته شدند که افسردگی نیمی از انگیزه اسلحه‌کشی است.


بر اساس آمار «Gun Violence» که تیراندازی دسته جمعی را واجد حداقل چهار قربانی تعریف می‌کند، از سال ۲۰۲۰ تا کنون بیش از ۶۰۰ مورد از این نوع تیراندازی‌ها در آمریکا رخ داده است.

البته ۶۲ درصد آمریکایی‌ها می‌گویند انتظار دارند «سطح خشونت با اسلحه در پنج سال آینده افزایش یابد».

با  وجود این، طبق آمار منتشر شده رسانه‌های آمریکا میزان مرگ و میر ناشی از سلاح گرم در میان جوانان این کشور ۱۱برابر بیشتر از فرانسه، ۳۶ برابر بیشتر از آلمان و ۱۲۱ برابر بیشتر از ژاپن است.

بالا بودن نرخ مرگ و میر ناشی از اسلحه در آمریکا را باید فراتر از عوامل اجتماعی ـ اقتصادی و جمعیت‌شناسی دانست، زیرا سیاست‌های حمل اسلحه در این کشور متفاوت است.

حقوقدان آمریکایی استیفن هالبروک ریشه جواز حمل سلاح در این کشور را متمم دوم قانون اساسی می‌داند و می‌گوید  «حق مالکیت اسلحه مانند حق آزادی بیان و مذهب است».

از سوی دیگر رئیس اپیدمیولوژی دانشکده بهداشت عمومی دانشگاه کلمبیا چارلز براناس می‌گوید «می‌دانم که این فروش‌های قانونی هستند، اما مالکیت قانونی چیزی است که ارتباط بسیار نزدیکی با خودکشی با سلاح دارد».

حقوقدان آمریکایی استیفن هالبروک ریشه جواز حمل سلاح در این کشور را متمم دوم قانون اساسی می‌داند و می‌گوید که «حق مالکیت اسلحه مانند حق آزادی بیان و مذهب است».

از سوی دیگر رئیس اپیدمیولوژی دانشکده بهداشت عمومی دانشگاه کلمبیا چارلز براناس می‌گوید «می‌دانم که این فروش‌های قانونی هستند، اما مالکیت قانونی چیزی است که ارتباط بسیار نزدیکی با خودکشی با اسلحه دارد».

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها