آغاز واکسیناسیون رایگان تب برفکی دام

مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل از آغاز عملیات مایه‌کوبی رایگان تب برفکی در جمعیت دام سنگین و سبک این استان خبر داد.
کد خبر: ۱۴۶۲۶۷۶

به گزارش جام جم آنلاین،دکتر مهدی فیضی اظهار کرد: پیش بینی می‌شود در اجرای این عملیات که به مدت ۶۰ روز کاری انجام می‌شود ۲ میلیون راس دام زیرپوشش مایه‌کوبی قرار بگیرد.
وی با اشاره به اینکه در سایه همکاری دامداران و روستاییان وضعیت بیماری تب برفکی بسیار بهتر و پایدارتر از سال‌های گذشته است، افزود: این عملیات به صورت کاملا رایگان بوده و هیچ مبلغی از بابت هزینه تامین واکسن و عملیات مایه‌کوبی از دامداران اخذ نمی‌شود.

آغاز واکسیناسیون رایگان تب برفکی دام
وی ادامه داد: با توجه به ضرورت تحقق کامل اهداف اجرای این طرح از دامداران و روستاییان انتظار داریم با گروه‌های سیار مایه‌کوبی دامپزشکی استان همکاری کنند تا دام‌ها در مقابل این بیماری امنیت لازم را کسب کنند.
وی گفت: عدم همکاری چند نفر از اهالی روستا و مایه‌کوبی نکردن بخشی از جمعیت دامی می‌تواند خطر بالقوه و تهدیدی برای سایر دام‌های منطقه باشد.
سلامت شهروندان خط قرمز دامپزشکی است
مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل با بیان اینکه تضمین امنیت و سلامت غذا و حفظ سلامت شهروندان مرهون نظارت کارشناسان دامپزشکی است، تصریح کرد: سلامت شهروندان خط قرمز دامپزشکی است و با هرگونه رفتار مخاطره‌آمیز برخورد جدی خواهد شد.
فیضی از شهروندان خواست به توصیه‌های بهداشتی کارشناسان دامپزشکی توجه نموده و در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی در عرضه فرآورده‌های خام دامی و یا موارد مشکوک مراتب را با شماره تلفن ۳۳۳۹۴۸۰۰ و سامانه اطلاع رسانی ۱۵۱۲ گزارش کنند.
بیماری تب برفکی که در اصطلاح محلی به بیماری داباغ معروف است یکی از مهم‌ترین بیماری‌های واگیر در دام‌های زوج سم است که قابل انتقال به انسان نیست ولی از لحاظ خسارت اقتصادی یکی از موانع اصلی در تامین بهداشت و تولید دام و فرآورده‌های خام دامی است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها