رئیس قوه قضائیه:

شرکت در انتخابات از مصداق های شتاب در امر خیر است

رئیس قوه قضائیه گفت: شرکت در انتخابات از مصداق های شتاب در امر خیر است.
رئیس قوه قضائیه گفت: شرکت در انتخابات از مصداق های شتاب در امر خیر است.
کد خبر: ۱۴۶۲۵۵۷

به گزارش جام جم آنلاین، حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای، صبح امروز جمعه هشتم تیرماه ۱۴۰۳ در اولین ساعات آغاز رأی‌گیری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با حضور در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم (ع) و زیارت آن حضرت و سایر علما و بزرگان آرمیده در این آستان، در صف طولانی رای‌دهندگان انتخابات ریاست جمهوری قرار گرفت و پس از ۳۰ دقیقه انتظار در صف، رأی خود را به صندوق انداخت.

رئیس قوه قضائیه همچنین هنگام حضور در صف رای‌دهندگان، با تعدادی از مردم به گفت‌وگوی چهره به چهره پرداخت و مطالب آنان را استماع کرد.

رئیس قوه قضائیه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: رئیس جمهور فردی است که می‌تواند قانون اساسی را اجرا کند و کشور را پیش ببرد همچنین مصائب و مشکلات کلی و فرعی مردم و نظام را حل کند و امروز روزی است که باید انتخاب کنیم.

محسنی اژه‌ای افزود: انتخابات امری عقلانی، دینی و سیاسی است و اگر امروز تأخیر کنیم یا انجام ندهیم، فردا قابل تدارک نیست. برخی امور را می‌توان به تأخیر انداخت اما شرکت در انتخابات را اگر به تأخیر بیاندازیم وظیفه‌ای است که از دست می‌رود و یکی از مصادیق سبقت گرفتن در انجام کار خیر که در ارزش‌های دینی ما توصیه شده است، حضور در پای صندوق رأی و انتخاب فرد اصلح است.

رئیس قوه قضائیه با تاکید بر اینکه شرکت در انتخابات از مصداق‌های شتاب در امر خیر است، خاطرنشان کرد: چنانچه بخواهیم در جهت عزت، سرافرازی و سربلندی گام برداریم، حضور در انتخابات این مهم را تأمین می‌کند.

محسنی اژه‌ای تصریح کرد: رئیس جمهور مقام دوم کشور و اولین مقام اجرایی است پس نباید کوتاهی کنیم و هر که ایران و نظام را دوست دارد و هر که می‌خواهد فردا مطالبه گری کند، امروز هر چه زودتر برای رأی دادن اقدام کند.

گفتنی است؛ فرآیند اخذ رأی چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری از ساعت ۸ صبح امروز در بیش از ۵۸ هزار شعبه اخذ رأی در سراسر کشور آغاز شد.

رأی‌گیری در شعب اخذ رأی با حضور مجریان، ناظران و نمایندگان نامزدها (در صورت معرفی) انجام خواهد گرفت. همچنین رأی‌گیری در این دوره از انتخابات ریاست جمهوری به‌صورت کاغذی است.

بر اساس اعلام سازمان ثبت احوال کشور، ۶۱ میلیون و ۴۵۲ هزار و ۳۲۱ نفر واجد شرایط در داخل و خارج از کشور می‌توانند در رأی‌گیری شرکت کنند.

رأی دهی با ارائه شناسنامه یا کارت ملی امکان‌پذیر خواهد بود. در این دوره از انتخابات، درج مهر بر شناسنامه حذف شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها