مریم آزمون، سرمربی تیم‌ملی فوتبال بانوان در گفت‌و‌گو با «جام‌جم» بیان کرد

هدف؛ نزدیک شدن به هشتمی آسیا

تیم‌ملی فوتبال بانوان ایران را می‌توان در این عبارت خلاصه کرد: «پرافت و خیز». این تیم برمی‌خیزد، مدتی روی دور نتیجه‌گیری است، سپس وارد یک دوره رکود می‌شود و بعد دیگر از این تیم خبری نیست.
کد خبر: ۱۴۶۲۵۳۱
نویسنده هیلدا حسینی‌خواه - گروه ورزش
 
اما در  این چهار سال اخیر دوره‌های درخشش این تیم بیشتر بود. ازصعود به جام ملت‌های آسیا آن هم برای نخستین بار تا حضور در این رقابت‌ها. از نتیجه‌گیری در مرحله مقدماتی انتخابی المپیک گرفته تا حضور درمرحله نهایی این رقابت‌ها و در نهایت ماندن پشت سد قدرت‌های بزرگ آسیا مانند استرالیا درصعود به المپیک. اما مریم آزمون سرمربی تیم‌ملی فوتبال بانوان ایران امیدوارانه‌تر از هر زمانی به این تیم و آینده‌اش نگاه می‌‌کند.این آینده می‌تواند مشتمل برهر چیزی باشد، مانند حضور مجدد در جام ملت‌های آسیا یا یک رویای بسیار بزرگ‌تر و شیرین‌تر به نام صعود به جام‌جهانی.مریم آزمون در گفت‌و‌گو با جام‌جم از شرایط کنونی تیم‌ملی می‌گوید.
   
درباره تیم‌ملی فوتبال بانوان آنچه کمتر می‌بینیم دیدار دوستانه مناسب با تیم‌های قوی است. شما این شرایط را چطور ارزیابی می‌کنید؟
فوتبال بانوان در مسیر رشد خوداست.این تیم باید دیدار‌های تدارکاتی زیادی انجام دهدتابتواند درمیادین بین‌المللی نتیجه لازم را کسب کند.
   
تا آنجا که می‌دانیم تیم‌ملی فوتبال بانوان در این چند ماه اخیر اصلا دیدار تدارکاتی نداشته است.
ما درطول هشت ماه از آبان که در استرالیا حضور داشتیم تا خرداد ماه فقط بازی با بلاروس برای‌مان رقم خورد. نداشتن دیدار تدارکاتی رقابت با حریفان آسیایی را سخت می‌کند.
   
اکنون فوتبال بانوان ایران با توجه به شرایطی که دارد از چه جایگاهی در آسیا برخوردار است؟
به تازگی موفق شده‌ایم حریفانی مانند میانمار را که همیشه در رنک بالای ما قرار داشت، شکست بدهیم. حالا مرحله بعدی پیش روی ما قرار دارد. ما باید مرحله به مرحله خودمان را به جمع هشت تیم برتر آسیا نزدیک و نزدیک‌تر کنیم.
   
برای رسیدن به این مرحله قطعا باید کاستی‌های زیادی وجود داشته باشد. به نظر شما بزرگ‌ترین ضعف چه چیزی است؟
-بزرگ‌ترین ضعف فوتبال بانوان حضور نداشتن اسپانسرهای بزرگ در لیگ فوتبال بانوان است. آنها باید در کنار تیم‌هایی چون سپاهان، ملوان و پیکان قرار بگیرند چون این باشگاه‌ها تمام سخت‌افرازهای لازم از جمله زیر ساخت و سایر امکانات را در حد حرفه‌ای دارند. حضور این تیم‌ها کمک می‌کند سطح رقابت‌های لیگ برتر از لحاظ کیفی و  کمی بیشتر شود و هر چه سریع‌تر به معیارهای حرفه‌ای نزدیک شویم.
   
هنوز بابت بی‌توجهی رسانه‌ها گلایه‌مند هستید؟
بله، وقتی می‌توانیم در فوتسال با تلاش دختران‌مان قهرمان آسیا شویم به این نتیجه می‌رسیم که این عناوین و این موفقیت‌ها دست‌یافتنی هستند. رسیدن به جایگاه‌های بزرگ حمایت می‌خواهد. البته تلاش و برنامه‌ریزی بیشتر هم جزئی از روند است.
   
آیا تیم شما برای نتیجه‌گیری وابسته به بازیکن خاص یا یک ستاره است؟
فکر می‌کنم درست نیست از چند بازیکن نام ببرم. همه بازیکنان تیم‌ملی نمایندگان شایسته و در واقع ستاره‌های فوتبال ایران زمین هستند.
   
بدترین اتفاقی که برای تیم‌ملی در این مدت افتاد درگذشت ملیکا محمدی بود. جای او حتما باید خیلی خالی باشد.
ملیکا بازیکن بسیار باکیفیت و خوبی بود. هنوز در همه اردوها یاد و خاطره حضور پررنگش واخلاق بسیارخوبش و رفتار محترمانه‌ای که با همه هم‌تیمی‌ها و کادرفنی داشت، برایمان مثال‌زدنی است. ملیکا محمدی بازیکنی بااخلاق بود. در تمام  اردوهایی که حضور داشت از او به‌جز لبخند برچهره پرتلاشش چیز دیگری ندیدیم. روح آسمانی‌اش شاد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها