قرارداد اجرایی پتروشیمی گلستان منعقد شد

با حضور دکتر زنگانه استاندار گلستان و دکتر علی عسگری مدیر عامل هلدینگ خلیج فارس و مجمع نمایندگان استان آیین انعقاد قرارداد اجرایی پتروشیمی گلستان برگزار شد .
با حضور دکتر زنگانه استاندار گلستان و دکتر علی عسگری مدیر عامل هلدینگ خلیج فارس و مجمع نمایندگان استان آیین انعقاد قرارداد اجرایی پتروشیمی گلستان برگزار شد .
کد خبر: ۱۴۶۲۰۰۸
نویسنده شبیر دائمی
به گزارش جام جم آنلاین از گرگان استاندار گلستان از عقد قرارداد اجرایی پروژه پتروشیمی گلستان خبر داد و گفت: این پروژه به عنوان بن بست شکنی شهید جمهورمان در زمان مقرر، اجرایی و به بهره برداری خواهد رسید. دکتر علی‌محمد زنگانه صبح امروز یکشنبه 3 تیر در مراسم عقد قرارداد اجرای پروژه پتروشیمی گلستان (انعقاد قرارداد epcc احداث واحدهای آمونیاک و اوره طرح پتروشیمی گلستان) اظهار کرد: سرانجام پس از 31 ماه تلاش شبانه روزی دولت سیزدهم و دستور قاطع رئیس جمهور شهیدمان، شهید آیت الله دکتر سیدابراهیم رئیسی، همراهی و همکاری رئیس قوه قضاییه، وزرای محترم کشور، نفت و اقتصاد، توجه ویژه اعضای محترم هیات مدیره و مدیرعامل محترم شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس دکتر علی عسگری، حمایت و همراهی دلسوزانه نماینده ولی‌فقیه در گلستان و مجمع نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی و دستگاه محترم قضایی بخصوص رئیس‌کل دادگستری و دادستان مرکز استان، پروژه آغاز عملیات اجرایی پتروشیمی گلستان به ایستگاه پایانی رسید.

وی با اشاره به ماراتن ۳۱ ماهه انجام شده برای حل مشکلات این پروژه، ادامه داد: پس از حل مسائل متعدد، این پروژه که از سال 1385 با بیش از 90 هزار سهامدار بلاتکلیف مانده بود، به نقطه نهایی و نتیجه بخش رسیده است.

استاندار گلستان گفت: تاکنون اقدامات متعددی از جمله رفع مسائل حقوقی ، مهندسی و اجرایی و مطالبات قراردادی متعدد در دستور کار قرار گرفت که پیگیری‌های بی‌وقفه برای حل این مشکلات انجام شد و در نهایت با ورود هلدینگ خلیج فارس در بهمن ماه سال 1401 به عنوان سرمایه‌گذار جدید با دستور رئیس جمهور شهید آیت الله دکتر سیدابراهیم رئیسی و افزایش سرمایه پتروشیمی گلستان، پروژه در فاز جدیدی قرار گرفت.

دکتر زنگانه افزود: پس از حل مسائل و دغدغه‌های اصلی سرمایه‌گذار از جمله تامین و تخفیف خوراک و گاز پتروشیمی، تامین آب و برق و خوراک مورد نیاز و اجرای بخش مهندسی پروژه، مقدمات لازم برای اجرای پروژه فراهم گردید.

وی گفت: خدا را شاکریم امروز پس از قبول عاملیت تسهیلات 480 میلیون یورویی پتروشیمی گلستان توسط بانک تجارت از محل صندوق توسعه ملی، تمامی مقدمات لازم فراهم گردید و امروز با امضای قرارداد پیمانکاری، پروژه در ایستگاه پایانی فاز آغاز عملیات اجرایی قرار گرفته و امیدواریم این پروژه در بازه زمانی مشخص شده به بهره‌برداری برسید.

 

همچنین در این جلسه مدیر عامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس اظهار کرد: جا دارد یادی کنیم از شهید جمهور که نقش ویژه‌ای در به نتیجه رسیدن این پروژه داشتند.

 
وی ادامه داد: بدون شک این پروژه قله‌ای برای پیشرفت دانش در استان گلستان خواهد شد.
 
مدیرعامل گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس خاطرنشان کرد: امیدوارم این پروژه برای استان گلستان مبارک و زمینه پیشرفت باشد.
 
دکتر علی‌عسگری تاکید کرد: این پروژه پیچیدگی فوق‌العاده‌ای داشت اما از همان ابتدا روحیه نه گفتن نداشتیم بلکه با بیان شروط به سمت جلو پیش رفتیم.
 
وی اضافه کرد: کاری که برای پتروشیمی گلستان انجام شد کار ارزشمندی بود.
 
مدیرعامل گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس گفت: اگر از ظرفیت‌های گلستان درست استفاده کنیم می‌تواند تولید ثروت کند.
 
دکتر علی عسگری بیان کرد: امروز شرایط کشور به گونه‌ای است که اگر می‌خواهیم به توسعه برسیم باید کار جهادی، شبانه‌روزی انجام دهیم و کشور با کارهای عادی به نتیجه نخواهد رسید.
 
وی افزود: من بازدید میدانی از پروژه داشتم و دیدم این پروژه چقدر مهم و موثر در توسعه منطقه است و با کمک و حمایت‌های ملی و استانی این پروژه را امروز به نقطه مطلوب رسیدیم.
 
مدیرعامل گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس تصریح کرد: تمام تلاش و تاکید بر این است این پروژه طبق زمانبندی به نتیجه برسد .
 
دکتر علی‌عسگری گفت: شهید رییسی شیفته پیشرفت کشور بود و به همین دلیل پروزه پتروشیمی گلستان را به نام پتروشیمی شهید رییسی نامگذاری خواهیم کرد.

 لازم به ذکر است این پروژه فی مابین شرکت صنایع پتروشیمی گلستان و شرکت مهندسی و توسعه پتروسازه مبین و همکاران اجرایی می شود.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها