در مراسمی با حضور استاندار گلستان؛

برگزیدگان نخستین جشنواره رسانه‌ای خبرنگار حماسه‌آفرین معرفی شدند

آیین اختتامیه نخستین جشنواره رسانه‌ای خبرنگار حماسه‌آفرین با معرفی برگزیدگان به کار خود پایان داد.
آیین اختتامیه نخستین جشنواره رسانه‌ای خبرنگار حماسه‌آفرین با معرفی برگزیدگان به کار خود پایان داد.
کد خبر: ۱۴۶۱۹۳۸
نویسنده شبیر دائمی

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان، ظهر شنبه آیین اختتامیه نخستین جشنواره رسانه‌ای خبرنگار حماسه‌آفرین در حضور استاندار گلستان و جمعی از مسئولان استان با معرفی برگزیدگان به کار خود پایان داد.

پس از قرائت بیانیه هیئت داوران متشکل از تقی دژاکام، زهرا سادات روح الامین و مصطفی آجرلو، در قالب های مختلف این رویداد، افراد ذیل معرفی و جوایز خود را دریافت کردند.

در بخش تیتر زهره رجبی از پایگاه خبری «گلستان ما» توانست رتبه اول را کسب کند، رتبه دوم به صورت مشترک به حسین دلیر از رسانه الوند و وحید حاج سعیدی از رسانه ندای کتول اختصاص پیدا کرد، رتبه سوم این بخش نیز به لیلا هاشمی از پایگاه خبری «گلستان ما» رسید.

هیئت داوران رتبه اول گزارش خبری را به لیلا هاشمی از پایگاه خبری «گلستان ما» اختصاص داد و رتبه دوم این بخش به سیدحسن حسینی نژاد از خبرگزاری کتاب رسید و پریسا مسعودی در این بخش از خبرگزاری فارس توانست به عنوان رتبه سوم انتخاب شود.

در بخش عکس رتبه سوم به محمد عطایی محمدی از خبرگزاری ایرنا رسید، رتبه دوم به علیا عسگری از خبرگزاری مهر تعلق گرفت و رتبه اول این بخش را علی دهقان از خبرگزاری فارس توانست کسب کند.

در بخش یادداشت حسین دلیر با کسب رتبه سوم از رسانه آبادان خبر تجلیل شد و رتبه دوم این بخش به علی قاسمعلی از خبرگزاری دانشجو تعلق گرفت و رتبه اول این بخش به محمدرضا بهرامی از پایگاه خبری «گلستان ما» اختصاص پیدا کرد.

هیئت داوران اثار مردمی در بخش موشن گرافی را پس از بررسی به سیدبهروز نیری به عنوان رتبه سوم اختصاص داد و هیچ اثری را در این بخش شایسته رتبه اول تشخیص ندادند.

در بخش کلیپ حسین اکاتی و امیرحسین تجری به صورت مشترک سوم شدند و رتبه دوم نیز به صورت مشترک به مونا محمدقاسمی و سیدرمضان حسینی رسید و از بین اثار مردمی عباس بهرامی نیز حائز رتبه اول شد.

در بخش مصاحبه نیز رتبه سوم به هادی صفدری از خبرگزاری ایسنا اختصاص پیدا کرد و فاطمه رائیجی با کسب رتبه دوم از خبرگزاری ایرنا معرفی شد و رتبه اول این بخش به محدثه حیدری از خبرگزاری ایرنا رسید.

در بخش کلیپ خاطره تیموری به عنوان اول، زهرا قزلسفلو نفر دوم و اعظم محبی نفر سوم شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان، متن بیانیه هیئت داوران نخستین جشنواره خبرنگار حماسه آفرین به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم

با سلام و صلوات بر رسول اعظم(ص) و در ایام مقارن با عید سعید غدیر خم و دهه امامت و ولایت و با درود بر روان پاک شهیدان و امام شهیدان به خصوص رئیس‌جمهور شهید دکتر سید ابراهیم رئیسی و همراهان خدومش، جشنواره خبرنگار حماسه‌آفرین در استان گلستان به روز پایانی خود رسید تا برگزیدگان این تلاش رسانه‌ای شناخته شوند.

هیئت داوران این جشنواره با بررسی تمامی آثار دریافتی با افتخار اعلام می‌کند سطح کیفی اکثر آثار بسیار خوب و ارزشمند بوده است به‌گونه‌ای که گاه به آثار در سطح ملی تنه می‌زند و به همین دلیل در بعضی بخش‌های این جشنواره انتخاب نفرات برتر به‌سختی و با وسواس صورت گرفت. به همین دلیل می‌توان گفت تمامی آثار شرکت‌کننده در این ماراتن رسانه‌ای جزو برندگان محسوب می‌شوند.

در این دوره 188 اثر موفق به راهیابی به بخش ارزیابی و داوری شدند که شامل 37 گزارش خبری، 32 عکس و گزارش تصویری، 26 مصاحبه، 5 مقاله، 19 یادداشت و سرمقاله، 22 تیتر بودند. همچنین در بخش‌های دیگر این جشنواره 2 پوستر، 2 موشن‌گرافی، 13 کلیپ وتیزر، 26 گزارش ویدیویی، 2 محتوای صوتی و 2 سوژه ابتکاری و خلاقانه شرکت کرده بودند تا در رقابتی تنگاتنگ برای کسب رتبه‌های اول تا سوم مورد ارزیابی داوران قرار گیرند. هیئت داوران همچنین برای هر بخش یک اثر شایسته تقدیر نیز انتخاب کرده است.

با افتخار می‌توان گفت این جشنواره منطقه‌ای بخوبی به اهداف خود از جمله شناسایی استعدادها و ظرفیت‌های موجود در عرصه‌های رسانه‌ای و چندرسانه‌ای دست یافته و داوران مطمئنند با ادامه همین روند، شکوفایی استعدادهای نوظهور و جوان و شناسایی و تقویت آنان در میدان روشنگری حتمی است.

هیئت داوری جشنواره همچنین از حضور و تلاش بانوان شرکت‌کننده در بعضی از بخش‌های این جشنواره تشکر می‌کند و انتظار دارد برای بخش‌های دیگر حضور بانوان گرامی در دوره‌های بعدی این جشنواره پررنگ‌تر و جدی‌تر باشد. 

لازم به توضیح است که بعضی از آثار به دلیل اینکه در قالب اصلی به جشنواره ارائه نشده بودند نتوانستند بخوبی در رقابت عرض اندام کنند. گاه یادداشت برای بخش گزارش خبری ارائه شده بود و گاه گزارش‌ها در حقیقت مصاحبه محسوب می‌شدند، گاه آثار ارائه‌شده به یک بخش نتوانسته حداقل توان برای رقابت در رده بالا را کسب کند و مواردی که آثار بخوبی در سامانه بارگزاری نشده بوده یا ناقص ارائه شده بوده است و ممکن است علی‌رغم کیفی بودن محتوا و مضمون اثر، امکان ارزشیابی را از داوران سلب کرده باشد. با این‌همه در بسیاری موارد، داوران با یاری ستاد برگزاری جشنواره برخی جابه‌جایی‌ها را در آثار انجام داد، اما در هر صورت اگر اثری شایسته، نتوانسته رتبه مناسب خودش را بگیرد گاه به دلیل همین بی‌دقتی در شناخت و عرضه قالب و موضوع بوده است که امیدواریم برای جشنواره‌های بعدی این نکته مورد نظر شرکت‌کنندگان گرامی قرار گیرد.

هیئت داوران از همکاری و مساعدت‌های فراوان ستاد برگزاری جشنواره برای ارزیابی صحیح و دقیق اولیه آثار صمیمانه تشکر می‌کند و برای همه شرکت‌کنندگان بخصوص برگزیدگان نهایی آرزوی توفیقات و تأثیرات بیشتر دارد و امیدوار است از میان این‌همه شرکت‌کننده پرانرژی و کیفی، ده‌ها استاد رسانه و مطبوعات و ارتباطات داشته باشیم که در راه روشنگری، در راه نشان دادن حق و حقیقت، در راه مطالبه‌گری و در راه تقویت معنویت و اخلاق و تعالی و حماسه و همبستگی در جامعه و بخصوص منطقه قلم و قدم بزنند.

با تقدیم احترام و آرزوی توفیقات بیشتر تقی دژاکام، زهرا سادات روح الامین و مصطفی آجرلو

هیئت داوران جشنواره منطقه‌ای خبرنگار حماسه‌آفرین در استان گلستان 

بر اساس این گزارش علی محمد زنگانه استاندار گلستان در آیین اختتامیه و معرفی برگزیدگان نخستین جشنواره رسانه ای خبرنگار حماسه آفرین ضمن تبریک دهه امامت و ولایت و در آستانه اربعین شهید جمهور گفت: تلاش اهالی رسانه خود جلوه ای عینی از حماسه و امیدآفرینی است و در انتخابات پیش رو نقش جامعه رسانه استان در افزایش مشارکت قابل توجه است و امیدوارم در هشتم تیر ماه بار دیگر شاهد مشارکت مردم برای انتخاب رئیس جمهور اصلح باشیم.

زنگانه با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری و تبیین شاخص های رئیس جمهور در تراز انقلاب اسلامی و یادآوری برخی از خدمات شهید جمهور،گفت: در انتخابات اسفند ماه سال گذشته استان گلستان شاهد مشارکت 54 درصدی بود و این استان رتبه سوم میزان مشارکت را از آن خود کرد.

وی در ادامه یکی از دلایل این میزان مشارکت را خدمات دولت سیزدهم و توجه خاصه شهید جمهور و خدمات میدانی آن خادم ملت برشمرد و گفت: جامعه رسانه استان نیز با اطلاع رسانی به موقع و آگاهانه نقشی قابل توجه در افزایش جلب مشارکت داشتند.

زنگانه همچنین از ایده پردازی و اجرای جشنواره خبرنگار امیدآفرین توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان ویژه سفر دوم شهید جمهور به استان گلستان و نیز خبرنگار حماسه آفرین قدردانی کرد و  با تأکید بر اینکه رسانه‌ها باید از انعکاس و بازنشر بی‌اخلاقی‌ها بپرهیزند، تصریح کرد:‌ شان و جایگاه خبرنگار بسیار بالاتر از این است که از نامزد خاصی حمایت کنند و باید با تبیین فرد اصلح مردم را برای انتخاب آگاهانه کمک کنند.

مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی گلستان با اشاره به کسب رتبه سوم مشارکت در سطح کشور توسط استان گلستان در انتخابات اسفند ماه سال گذشته گفت: کسب این رتبه مرهون خدمت رسانی صادقانه و میدانی عالی‌ترین مقام دولت در استان گلستان و همکارانش در دولت مردمی سیزدهم و نیز شورآفرینی موثر جامعه رسانه در جلب مشارکت مردم در استان گلستان است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان، صبح شنبه الهام متین مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان در آیین اختتامیه جشنواره خبرنگار حماسه آفرین ضمن تبریک دهه امامت و ولایت و ادای احترام به شهید جمهور که در آستانه اربعینش هستیم،گفت: مشارکت حداکثری در انتخابات، گلستان سرزمین برادری، انتخاب آگاهانه، جهاد تبیین، امید و نشاط آفرینی و حماسه حضور رای اولی ها محورهای این جشنواره بود و در این دوره 188 اثر موفق به راهیابی به بخش ارزیابی و داوری شدند.

وی در ادامه ضمن یادآوری و ارائه گزارشی از برپایی جشنواره خبرنگار امید آفرین که ویژه سفر دوم شهید جمهور به استان گلستان ایده پردازی و اجرا شده بود و مورد توجه ویژه مسئولان ملی قرار گرفت و در ادامه شاهد برپایی جشنواره خبرنگار حماسه آفرین ویژه انتخابات سال گذشته بوده ایم، افزود: استان گلستان در انتخابات اسفند ماه سال گذشته رتبه سوم مشارکت در سطح کشور را از آن خود کرد که مرهون خدمت رسانی صادقانه و میدانی عالی‌ترین مقام دولت در استان گلستان و همکارانش در دولت مردمی سیزدهم و نیز شورآفرینی موثر جامعه رسانه در جلب مشارکت مردم در استان گلستان است.

الهام متین ادامه داد: در همین راستا امروز از فراخوان دومین جشنواره خبرنگار حماسه آفرین ویژه چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری رونمایی به عمل می آید و باور دارم جامعه بزرگ رسانه همچون همیشه در اطلاع رسانی موثر و آگاهانه همراه با رعایت قوانین بار دیگر گلستان را در جلب مشارکت در سطح کشور شاخص خواهند کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها