در گفت‌وگو با جام جم آنلاین بررسی شد:

اهداف کانادا از اقدام خصمانه علیه سپاه پاسداران و پیامدهای آن

یک دیپلمات پیشین کشورمان با بیان اینکه اقدام خصمانه کانادا علیه سپاه پاسداران غیر منتظرانه نبوده و تاثیرگذار هم نیست، گفت: سپاه پاسداران ارگان دولت جمهوری اسلامی است بنابراین تروریستی اعلام کردن آن معنایی ندارد.
کد خبر: ۱۴۶۱۷۶۳

جواد منصوری در گفتگو با جام جم آنلاین درباره اهداف کانادا از تروریستی خواندن سپاه پاسداران، گفت: دولت کانادا یک رابطه‌ای بسیار گسترده و تعهد عمیقی نسبت به موجودیت و منافع اسرائیل دارد، لذا در طی چند دهه گذشته روابط بسیار خصمانه‌ای با ایران داشته و دلیل آن را نیز به صراحت نوع مواضع ایران نسبت به عملکرد و مواضع رژیم صهیونیستی عنوان کرده است لذا از نظر کارشناسان این اقدام اخیر کانادا علیه سپاه پاسداران غیر منتظرانه نبوده و تاثیرگذار هم  نیست.

وی ادامه داد: در مورد دیگری نیز کانادا مواضع خصمانه‌ای به ایران داشته به گونه‌ای که امروز تقریباً در قطع کامل روابط با این کشور قرار داریم زیرا جالب است علیرغم رفتارهای غیر سیاسی و خلاف عرف دیپلماتیک دولت کانادا؛ جمهوری اسلامی ایران سال‌های طولانی با رفتارهای این دولت مماشات کرده است اما دولت کانادا حتی به این هم اکتفا نکرد و کل  روابط خود را با ایران قطع کرد.

این دیپلمات پیشین کشورمان با بیان اینکه  سپاه پاسداران ارگان دولت جمهوری اسلامی است بنابراین تروریستی اعلام کردن آن معنایی ندارد، اظهار کرد: دولت کانادا اتهام بسیار دور از شأن  و به دور از دیدگاه‌های قانونی را متوجه سپاه کرده است  که مهم‌ترین دلیل آن این است که  نتوانسته است در راستای اهداف مورد نظر خود در ایران و منطقه پیشرفت حاصل کند و می خواهد این شکست در موقعیتش را با تحریم یک سازمان و نهاد رسمی دولت جمهوری اسلامی ایران  جبران کند که البته جبران نمی‌شود.

این کارشناس حوزه روابط بین الملل گفت: امروزه اینگونه  مواضع در دنیا اعتبارش را از دست داده است به خصوص با توجه به اتفاقاتی که در طول ۸ ماه اخیر در غزه پیش آمده اروپا و آمریکا در قبال مردم دنیا اعتبارشان را از دست داده‌اند و دیگر نمی‌توانند ادعای طرفداری از حقوق بشر و یا قوانین بین‌المللی را داشته باشند.

منصوری افزود: امروزه حتی سازمان‌های بین‌المللی صریحاً اسرائیل را به اتهام نسل کشی محکوم می‌کنند اما کشورهایی امثال کانادا همچنان می‌خواهند به شرایط قبلی بازگردند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها