پیشرفت ۷۵ درصدی پروژه‌های آب و ۶۰ درصدی پروژه‌های فاضلاب در دولت سیزدهم

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان با حضور در برنامه رادیویی شاخص اقدامات و دستاوردهای این شرکت را در دولت سیزدهم تشریح کرد.
کد خبر: ۱۴۶۱۶۱۳

جام جم آنلاین اصفهان؛ مدیرعامل آبفای استان اصفهان با اشاره به پیشرفت ۷۵ درصدی پروژه‌های آب و ۶۰ درصدی پروژه‌های فاضلاب در دولت سیزدهم گفت: پروژه هایی‌ همچون تصفیه خانه فاضلاب چادگان و تصفیه‌خانه آب خوانسار که سال‌های زیادی از کلنگ زنی آن می گذرد در این دولت به نتیجه رسیده است که در آینده‌ای نزدیک در مدار بهره‌برداری قرار خواهند گرفت. همچنین پروژه های دیگری همچون تصفیه خانه فاضلاب فولاد شهر با مشارکت بخش صنعت آماده‌ بهره‌برداری است و پروژه تقویت آبرسانی به هسته مرکزی شهر اصفهان نیز در پایان سال گذشته به بهره‌برداری رسید.

حسین اکبریان با حضور در برنامه رادیویی شاخص به اقدامات این شرکت در دولت سیزدهم اشاره و خاطرنشان کرد: در مدت فعالیت دولت سیزدهم تا کنون بیش از ۷۰ هزار انشعاب آب و بیش از ۵۲ هزار انشعاب فاضلاب به متقاضیان واگذار شد.

وی همچنین از حفر 45 حلقه چاه جدید در سطح استان خبر داد و گفت: در طی این مدت بالغ بر ۶۰۰ کیلومتر اصلاح و توسعه شبکه آب و  ۴۳۰ کیلومتر اصلاح و توسعه شبکه فاضلاب در سطح استان انجام شده است.

وی همچنین به برنامه‌های این شرکت در توزیع عادلانه آب اشاره کرد و گفت: اقداماتی همچون هوشمندسازی شبکه آب در طی این مدت با سرعت بیشتری انجام گرفته که منجر به کاهش میزان آب بدون درآمد شده است و در پی آن استان اصفهان کمترین میزان آب بدون درآمد در سطح کشور را از آن خود کرده است.

مدیرعامل آبفای استان اصفهان با اشاره به اینکه بیش از ۱۹ مصوبه در بخش‌های آب و فاضلاب در مصوبات سفر ریاست محترم جمهور به استان اصفهان قرار دارد گفت: برای این ۱۹ مصوبه اعتباری بالغ بر ۳۰۰۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

اکبریان همچنین به تامین منابع مالی پروژه های آب و فاضلاب از محل اعتبارات ماده 56 اشاره و گفت: برای بازسازی شبکه فاضلاب شهر اصفهان ۲۰۰ میلیارد تومان از این اعتبارات از بانک ملت اخذ شده است. همچنین برای تکمیل بیش از ۱۰ پروژه آب و فاضلاب در استان اصفهان استفاده از این تسهیلات پیش بینی شده که اعتبارات ۴ پروژه اخذ شده و پیگیری برای اخذ اعتبارات سایر پروژه‌ها نیز از بانکهای ملی و صادرات نیز در حال برنامه‌ریزی است.

وی همچنین به پروژه جهاد آبرسانی در سه شهرستان نایین فریدونشهر و سمیرم اشاره کرد و گفت: با اجرای طرح جهاد آبرسانی در 3 شهرستان نائین، فریدونشهر و سیمرم در استان اصفهان بیش از 21 هزار نفر از آبرسانی پایدار بهره مند می‌شوند و از مجموع 361 کیلومتر لوله گذاری برآورد شده، تا کنون در این سه شهرستان 171 کیلومتر لوله گذاری اجرا شده و از 10 هزار متر مکعب مخزن که در این طرح اجرا خواهد شد تا کنون 2950 متر مکعب مخزن احداث گردیده است که این پروژه هم اکنون با پیشرفت 50 درصدی در حال انجام است.

وی گفت: با توجه به بستر خشک زاینده رود و از دست رفتن منابع آبی با ناترازی‌هایی در تامین آب در سطح استان روبرو بوده‌ایم که در سال‌های گذشته با در مدار قرار گرفتن فاز اضطراری سامانه دوم آبرسانی استان بخشی از این ناترازی‌ها کاهش یافته است.

اکبریان همچنین به برنامه‌ های این شرکت در هفته صرفه جویی مصرف آب اشاره کرد و گفت: شعار این هفته در سال جاری آب محور امنیت، ضامن توسعه عنوان شده است که این شرکت نیز برنامه های فرهنگی مختلفی با همکاری صدا و سیما و شهرداری اصفهان در دستور کار خود قرار داده است.

/* هاجر مقضی خبرنگار جام جم آنلاین   

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها