بوستون سلتیک برای هجدهمین بار قهرمان شد

به امپراتور جدید NBA سلام کنید

بوستون سلتیک در فینال NBA با اقتدار، دالاس ماوریکس را شکست داد تا در شب باشکوه «تی‌دی گاردن» جشن بزرگی بV پا کند. آنها با اقتدار و با نتیجه ۱۰۶ بر ۸۸، لوکا دونچیچ و یارانش رادر هم کوبیدند تا در مجموع با نتیجه ۴ بر یک در سری فینال‌ها قهرمان شوند.
کد خبر: ۱۴۶۱۵۰۵
نویسنده سعید اکبری - گروه ورزش
 
مازولا، سرمربی بوستون نیز دومین سرمربی جوان تاریخ شد که به قهرمانی در NBA دست یافت.  بوستون با وجود درخشش ستاره‌هایی چون جیلن براون و جیسون تیتم، به هیچ بازیکنی متکی نبود و برخلاف دالاس که تمام امیدش به دونچیچ و ایروینگ بود، روی تمام بازیکنانش تکیه کرده بود. اگر به جدول امتیازگیری این تیم در فینال نگاه کنید متوجه می‌شوید اکثر بازیکنان این تیم مثل هالیدی، ال هارفورد، درک وایت، پورزینگیس،پریچارد و... امتیاز گرفتند و در برد تیم‌شان سهم داشتند. بدون شک درخشش جمعی بازیکنان بوستون در این قهرمانی نقش داشت وگرنه مهار هیولایی چون موریکس یا دونچیچ و ایروینگ کاری غیرممکن به نظر می‌رسید.  در پایان بازی پنجم و قهرمانی بوستون، همه شاهد جشنی با شکوه در سالن تی دی گاردن بودند، در حالی که به هیچ وجه بی‌نظمی صورت نگرفت. اگر به تصاویر منتشر شده نگاه کنید می‌بینید تماشاگران از جای خود بلند شده و به میانه زمین رفتند اما با وجود شور و اشتیاق آنها برای مشارکت در این جشن، کسی به حریم بازیکنان و اعضای تیم بوستون وارد نشد. 

نتایج فینال 
بوستون سلتیک ۱۰۷  ----- ----- دالاس ماوریکس ۸۹
بوستون سلتیک ۱۰۵  ---------- دالاس ماوریکس ۹۸
دالاس ماوریکس ۹۹ ----------- بوستون سلتیک ۱۰۶  
دالاس ماوریکس ۱۲۲  ---------- بوستون سلتیک ۸۶  
بوستون سلتیک ۱۰۶  ---------- دالاس ماوریکس ۸۸

پرامتیازترین بازیکنان فینال
بازی اول: لوکا دونچیچ(دالاس)؛ ۳۰ امتیاز
بازی دوم؛ لوکا دونچیچ(دالاس)؛ ۳۲ امتیاز
بازی سوم؛ کایری اروینگ(دالاس)؛ ۳۵ امتیاز
بازی چهارم؛ لوکا دونچیچ(دالاس)؛ ۲۹ امتیاز
بازی پنجم؛ جیسون تِیتم(بوستون)؛ ۳۱ امتیاز

مرور  ۱۸ قهرمانی تیم بوستون  
۱۹۵۷, ۱۹۵۹, ۱۹۶۰, ۱۹۶۱, ۱۹۶۲, ۱۹۶۳, ۱۹۶۴, ۱۹۶۵, ۱۹۶۶ ۱۹۶۸, ۱۹۶۹, ۱۹۷۴, ۱۹۷۶, ۱۹۸۱, ۱۹۸۴,  ۱۹۸۶, ۲۰۰۸, ۲۰۲۴

۱۸
تیم بوستون با شکست دالاس ماوریکس در فینال NBA ۲۰۲۴ برای هجدهمین بار در تاریخ این رقابت‌ها جام قهرمانی را بالای سر برد. در قرن ۲۱، این تیم قافیه را به رقیب بزرگی چون لس‌آنجلس لیکرز باخته بود. آنها سال ۲۰۰۸ توانستند قهرمان شوند و حالا بعد از ۱۶ سال دوباره این عنوان را به دست آورده‌اند. بدون شک دهه ۶۰ میلادی، عصر درخشش بوستون بود. آنها بعد از دو قهرمانی در سال‌های ۱۹۵۷ و ۱۹۵۹ وارد دهه ۶۰ شدند؛ دهه‌ای پر از قهرمانی به‌جز سال ۱۹۶۷که نتوانستند قهرمان شوند. بوستون حالا با یک قهرمانی بیشتر نسبت به لس‌آنجلس لیکرز عنوان پرافتخارترین تیم تاریخ NBA را مال خود کرده است. 

۳۰۴

جیلن براون با درخشش در سری بازی‌های فینال توانست عنوان mvp یا با‌ارزش‌ترین بازیکن را مال خود کند. او با آمار ۸/۲۰ امتیاز، ۵ ریباند و ۵ اسیست جایزه ارزشمندترین بازیکن فینال (جایزه بیل راسل) را به خود اختصاص داد. عجیب اینجاست که او امسال در هیچ تیم منتخبی تا پیش از فینال حضور نداشت و حتی به دلیل قرارداد بالایش با بوستون‌، مورد تمسخر رسانه‌ها قرار گرفت. به براون انتقاد می‌کردند که دست چپ ندارد ولی او حالا بهترین است. قرارداد جیلن براون با بوستون سلتیک ۵ ساله و ۳۰۴ میلیون دلار است. 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها